Međunarodni aerodrom Sarajevo upriličio je prezentaciju projekta DANOVA NEXT, koji se odnosi na unapređenja transporta za putnike s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, piše Fena.
Voditelj DANOVA NEXT projekta i šef Pravne službe na Međunarodnom aerodromu Sarajevo Berin Riđanović pojašnjava da se u tom projektu radi o digitalizaciji, nabavci softvera i dijelom nabavci opreme koja će biti od pomoći za sve putnike sa smanjenom pokretljivošću.
On kaže da je Međunarodni aerodrom Sarajevo jedini transportni subjekt iz Bosne i Hercegovine koji sudjeluje u tom vidu projekta, gdje je cilj poboljšanje infrastrukture za putnike sa smanjenom pokretljivošću s fokusom na gluhe i nagluhe osobe te osobe oštećenog sluha.
Alma Mujanović bila je na tom skupu tumač znakovnog jezika a u razgovoru sa novinarima kaže da je taj projekt značajan za osobe s invaliditetom jer će doprinijeti kvaliteti njihovog života, prema evropskim i svjetskim standardima.
S aspekta gluhih i nagluhih osoba kaže da je glavna barijera zapravo u komunikaciji, zato se dešava i diskriminacija prema tim osobama. S tim u vezi ona kaže da u javnom gradskom saobraćaju rade na tome da bi sadržaji i informacije bile što bolje prilagođeni gluhim i nagluhim osobama, a za avionski saobraćaj kaže da se Međunarodni aerodrom Sarajevo naročito trudi u kvaliteti usluga prema toj kategoriji.
- Međunarodni aerodrom Sarajevo intenzivno radi na tome da pruže kvalitetnu uslugu osobama sa invaliditetom. I ovaj projekt jedna je od njihovih inicijativa da bi se to još više unaprijedilo i svaka osoba, na osnovu svog invaliditeta, dobila pomoć koja joj je potrebna - kazala je.
Upitan za iskustva sarajevskog aerodroma u radu s putnicima sa smanjenom pokretljivošću, Riđanović kaže da imaju predviđene dvije vrste asistencije, pružaju ih prijevoznici i aerodromski operatori koji imaju odgovornost za tu kategoriju putnika.
Sistem funkcionira na način da putnici sa smanjenom pokretljivošću, prilikom kupovine i rezervacije karte, mogu tražiti asistenciju i pomoć na Međunarodnom aerodromu Sarajevu gdje su, u skladu sa pravilima Evropske unije, formirane dolazne tačke. Na osnovu toga se može izvršiti preuzimanje putnika i njegove pratnje. Definiran je i čitav protok tog putnika do šaltera za registraciju, prolaska pasoške kontrole, kontradiverzionog pregleda, ukrcavanja u avion, a osoblje je educirano u toj oblasti, piše Fena.

