Odgovovarajući na saznanja o razgovorima o posljednjoj šansi za dostavu plana reformi kako bi mogla povući sredstva koje je Evropska unija predvidjela za našu zemlju kroz specijalizirani fond program rasta Čavalić kaže: .
- Tačno je da smo dobili produženje roka do 24. avgusta kao jedina zemlja koja nije u Brisel dostavila dokument reformske agende. Prema meni dostupnim informacijama, trenutno nema nekih susreta ili sastanaka, makar tzv. inicijalne radne grupe ukojoj učestvuju i kantoni, ali ja mislim da se odustalo od tog modela. Ide se prema onome kako je trebalo biti od početka a to je da Vijeće ministara preuzme odgovornost i da uputi ili ne uputi taj dokument koji je imao brojnih nedorečenosti i problema a čak je i neka terminologija bila upitna - odmah ističe Admir Čavalić, ponavljajući da je stav kantonalnih vlada bio legitiman ali da Vijeće ministara nije ni trebalo uključivati njih nego samostalno preuzeti odgovornost.
Potencirajući vlastitu odluku da zatraži da se u hitnoj proceduri na dnevni red Parlamenta FBiH stavi Zakon o južnoj interkonekciji kako bi se preduprijedile nove mogućnosti ucjenjivanja glavnog grada dopremom gasa od strane vlasti u RS-u Čavalić ističe:
- Poslao sam takav zahtjev predsjedavajućem Miokoviću jučer u pismenoj formi. Taksativno sam naveo razloge koji upućuju da se tako nešto može ponoviti jer postoji taj ucjenjivački mehanizam. Jedini odogovor kako se to ubuduće može spriječiti je usvajanje Zakona o južnoj interkonekciji.
Čavalić podjeća da se mora prestati igrati „gluhih telefona“ i objasniti ukupnoj javnosti gdje i kod koga stoji rješenja ove situacije te zašto HDZ korisiti ovaj zakon da blokira rad Parlamenta i Vlade i zašto predsjedavajući pristaje na to.
- Moramo prepoznati ko je odgovoran, i taj zakon mora konačno biti stavljen na dnevni red jer su ga kolege iz SDA uputile još u februaru ove godine - napominje Čavalić i nastavlja da se takva vrsta odgovornosti mora primjenjivati i u drugim velikim i važnim pitanjima poput nevjerovatnog podatka da još uvijek nije riješena povezanost Sarajeva i Tuzle makar brzom cestom ako ne već autoputem.
„Sramotan je odnos Sarajeva prema Tuzli i osiguranje te povazenosti mora biti strateški projekt ove generacije koji mora biti izvan politike i stranaka. Autoceste Federacije nemaju odgovor na pitanje kada ću se ja sa svojom djecom provesti makar jednim kilometrom brze ili auto ceste u Tuzlanskom kantonu. To je sramotno, kako za nas u Tuzli, tako i još više i one za Sarajevo“, poentira Čavalić te dodaje i da je problematična najavljena politika nastavka zaduživanja.
O razlozima ovakvog odnosa prema Tuzli koja se posebno manifestira u odnosu prema kulturi i sportu, te kreiranju nove spirale nerezonskog zaduživanja Vlade Federacije saznajte gledajući cijeli razgovor koji smo vodilil sa Čavalićem u večerašnjem izdanju „7 plus“.