Kako se bliži ljeto tako se u istarskim turističkim središtima sve više dižu cijene hrane i pića, i to u odnosu na prošlogodišnje poprilično visoke cijene.
Već je uobičajena cijena od dva eura po kuglici sladoleda, i niko se niti ne sjeća kada je bila niža. Mnogi ugostitelji čak kažu da će i tu cijenu dizati. Cijene velikog makijata u Rovinju i Poreču dostigle su plafon - 3,5 eura, dok je espresso oko 1,80 eura!

U Puli je najviša cijena jedne velike kafe s mlijekom oko 2,30 eura u centru grada. Čista zarada, rekli bi sami ugostitelji. Ista je priča i s Aperol Spritzom, pićem koje se praktički najviše konzumira ljeti na obali.
Realno, cijena decilitra pjenušavca ili proseka, decilistra mineralne i nešto aperola nije neka stavka, no ovo narandžasto piće drži svoju cijenu jer je traženo. Košta od šest do čak 11 eura!


Cijene porcije pomfrita kreću se oko 5 eura, a cijene ćevapa nikad nisu bile veće – idu i do 18,90 eura ili preračunato u kune to je 119 kuna! Već smo se navikli i na visoke cijene pice. One se u ova tri turistička grada kreću od najniže 9 eura za margaritu pa nadalje.
Burgeri su posebna priča. Ovo jelo je poprilično traženo pa mu se cijena u Rovinju kreće i do vrtoglavih 18 eura. A najveća razlika između Poreča, Rovinja i Pule je upravo u cijeni kafe.

U Puli se u centru grada još uvek cijene velikog makijata nisu popele na 3,5 eura što je u Poreču i Rovinju u centru postalo normalno. Čak se više niko na tu cijenu ni ne žali.
S druge strane, u Puli ćete naći najskuplji sladoled – košta od 2 do 3,5 eura po kuglici.

- Ne znam što da vam kažem zašto su te cijene kafe visoke. One su takve možda u centru grada, na periferiji su manje. Činjenica je da je cijena nabavke išla gore i da su ugostitelji skladno tome povećavali cijene - kaže Vilijam Radešić iz Saveza ugostitelja Poreča.

Ističe da će dobar dio ugostitelja u glavnoj sezoni još dizati cijene, iako ni sam nije siguran je li to pametno raditi ili ne.

- Sada za Duhove bilo je puno gostiju u Poreču, pa smo očekivali i nešto veći promet. No, on nije bio u skladu sa gužvama u gradu. Čini nam se da dosta turista šeta i obilazi šoping centre. Ljudi su postali osjetljivi na cijene u Hrvatskoj. Kod nas će cijene ostati kao lani - kaže ovaj ugostitelj.
Smatra da neće raditi oni koji budu pretjerivali jer će gosti ove godine posebno paziti na potrošnju, piše Jutarnji list.