Razlozi su zabrinjavajući trendovi u našem ovogodišnjem izvozu jer je samo u prvom kvartalu izvoz u odnosu na prošlu godinu manji za 560 miliona maraka. Koji su uzroci ovog trenda, a koja su rješenja, te kako na poslovni imidž naše zemlje utiče ukupna politička situacija, potpredsjednik Vanjskotgovinske komore BiH kaže:
- Ukupna politička klima a posebno zapaljiva retorika jako utiče na sve, a posebno na poslovnu zajednicu. Naime, imidž kakav danas kreira politika ne ulijeva povjerenje ni novim stranim investitorima ali ni u naše najvažnije kupce. Imamo porudžbine velikih svjetskih kompanija koje njihov risk menadžment tj. dio koji se brine o rizicima poslovanja upozorava da se čuvaju poslovanja sa Bosnom i Hercegovinom. Već imamo nekoliko značajnih kompanija koje su izgubile velike poslove i narudžbe zbog tog razloga, jer zbog te zapaljive retorike postajemo zemlja sa potencijalnim rizikom - opisuje vrlo nepovoljne efekte naših političkih svađa za velike bh. izvozno orijentirane proizvođače i naglašava da su zbog toga na dobitku zemlje poput Poljske i Češke, Slovačke koji preuzimaju te velike ugovore.
Kaže da je Bosna i Hercegovine tako na gubitku.

Egrlić za '7plus': Zapaljiva politička retorika čini nas poslovno nesigurnom zemljom

U prvih pet mjeseci izvezli smo 6,8 milijardi maraka a uvoz je bio 11,9. Najveći pad izvoza je u granama koje su nekad bile ponos poput električne energije, karbonskih vlakana, čelika, čeličnih konstrukcija. Pokrivenost uvoza izvozom je za oko osam posto manja u odnosu na prošlu godinu i nažalost imamo negativan trend u ovoj godini - napominje Egrlić, objašnjavajući to dijelom i činjenicom da BiH dijeli sudbinu svojih tržišta, a naša najveća tržišta su zemlje EU gdje je smanjena potražnja.
'Mi sa našim poluproizvoidima imamo tako negativan rezultat, i morali bi da podignemo kvalitet naše obrade jer samo tako možemo podići i potražnju i prihode našeg izvoza. Sa ovim stanjem gdje izvozimo poluproizvode to više ne možemo. Na to treba dodati i blagu recesiju koja je zahvatila Evropu. Mi dakle moramo da izgradimo imidž jednog ozbiljnog, sigurnog dobavljača, zemlje sa stabilnim okruženjem da našim partnerima pošaljemo poruku da se mogu pouzdati u nas. U nekim sektorima poput namještaja od punog drveta mi bilježimo konstantan rast, metalska industrija je imala taj imidž do ovog posljednjeg usporavanja, počinjemo da izvozimo sve sofisticiranije proizvode ali nam taj rast još uvijek nije dovoljan za ključne, još ozbiljnije partnere, koji bi željeli uraditi outsourcing tj. izmjestiti dio svoje proizvodnje prema nama. Kao Bosna i Hercegovina moramo odgovoriti tom zadatku, moramo biti spremni i sposobni da konkurišemo i istaknemo se među zemljama regiona kao najbolja destinacija za takve opercije. Nažalost, danas puno zaostajemo čak i u odnosu na zemlje u regionu i gubimo korak i zbog ustavne strukture zemlje, preklapanja nadležnosti, nedovoljno atraktivne podsticajne politike i to nam također pravi veliki problem', detektira Egrlić probleme koji utiču na sposobnost Bosne i Hercegovine da više i bolje privređuje i izvozi, ponavljajući da svi zainteresirani investitori poštuju naše komparativne prednosti, ali ih ne smatraju dovoljnim jer nemaju osjećaj signosti i predvidljivosti za njihovo poslovanje.