Blicanje je zakonom propisan legalan i legitiman oblik komunikacije među vozačima, kao i zvučni signal.
Trubljenje, odnosno upotreba zvučnog signala, zakonom je propisano kao dužnost vozača.
Vozač je dužan upotrijebiti zvučni znak upozorenja kad god to zahtijevaju razlozi sigurnosti saobraćaja, a naročito na putu van naselja radi upozorenja drugog učesnika u saobraćaj da ga želi preteći ili obići ako bi postojala opasnost od saobraćajne nesreće kad taj znak ne bi bio dan, piše HAK Revija.
Uz to, smije se svirati i ako se pokraj ceste nalaze djeca i pješaci koji ne obraćaju pažnju na kretanje vozila.

Noću tu ulogu zvučnog signala po slovu zakona preuzima blicanje. Od prvog sumraka do potpunog svanuća u navedenim slučajevima vozač u pravilu umjesto zvučnog znaka upozorenja upotrebljava svjetlosni znak upozorenja. Taj znak može upotrijebiti i u naselju prije preticanja drugog vozila.
Svjetlosni znak upozorenja vozač može upotrijebiti i danju ako takav način upozorenja drugim učesnicima u saobraćaju više odgovara zbog uslova na cesti.
Svjetlosni znak upozorenja daje se kratkim uzastopnim paljenjem dugih svjetala, uzastopnim paljenjem kratkih svjetala za osvjetljavanje ceste ili naizmjeničnim paljenjem, u kratkim razmacima, dugih i kratkih svjetala, vodeći računa da se time ne zasljepljuju vozači koji dolaze iz suprotnog smjera.
Ipak, požurivanje na cesti blicanjem, a posebno na autoputu, kažnjivo je, ma koliko vi to smatrali korisnom ili upozoravajućom radnjom za sporije vozilo ispred sebe. Zakon propisuje da na autoputu vozač ne smije požurivati vozila ispred sebe davanjem svjetlosnih ili zvučnih znakova, a postupi li suprotno, kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 260 eura.