Profesor Husika je šef Katedre za procesne tehnologije i predaje na predmetima Zaštita zraka, Mehanika fluida, Obnovljivi izvori energije, Energetska efikasnost, te koji je i autor brojnih radova o kvalitetu zraka i upravljanju njegovim kvalitetom, što ga čini vrlo kvalifikovanim da razgovaramo o jednoj od najaktuelnijih i najvažnijih tema u Sarajevu tokom zime - kvalitetu zraka.
"Mi i dalje emitujemo zagađujuće materije nesmanjenom žestinom i nesmanjenim intenzitetom i, sve dok snijeg pada, te zagađujuće materije se ne zadržavaju u zraku i zato je stanje ovih dana bolje. Međutim, čim snijeg stane, dođe do temperaturne inverzije i ustabili se atmosfera u Sarajevskoj kotlini, opet ćemo imati zadržavanje emitovanih čestica i opet ćemo biti među najzagađenijim gradovima svijeta", kaže profesor Husika i dodaje da su sva istraživanja i do sada urađene analize jasno detektovale probleme nastanka emitovanja toliko zagađujućih materija. "Glavni uzroci su ložišta i emisije iz kućnih ložišta. Emitujemo previše zagađujućih materija prilikom sagorijevanja različitih vrsta goriva za zagrijavanje naših domova, a na drugom mjestu je saobraćaj. Nasreću, ili nažalost, nemamo neke velike industrije, barem ne u Sarajevu, kao faktor u doprinosa još većeg broja loših čestica. Mi zapravo imamo vrlo lošu organizaciju života u cijelom Kantonu Sarajevo i posljedica toga su vrlo često indeksi koji nas svrstavaju među najlošije u svijetu. Naravno, mi ovdje pričamo o dnevnim vrijednostima i to ne odražava situaciju tokom cijele godine. To, naravno, nije utjeha stanovnicima jer postoje dva-tri kritična mjeseca kada su indeksi kvaliteta zraka zaista katastrofalni", objašnjava profesor Husika parametre i ključne uzroke zagađenja, pri tome komentarišući i trenutnu postavku da gradnja u Sarajevu i ometanje vjetrokoridora također utječe na kvalitet zraka.
"Meni se čini da je ta teza više neki izgovor onih koji do sada, kako ste i sami rekli, gotovo nisu ništa poduzeli da riješe ovo pitanje pa time pokazuju da kao brinu kroz zabrane. Ne možemo ni izbliza riješiti ovako lošu situaciju bilo kakvim zabranama. Treba nam proaktivan pristup, morali bismo raditi nešto na promjeni stanja na terenu, a ne nešto da zabranjujemo. Dakle, takva postavka nije dobra. Mi se, naravno, možemo složiti da vjetrokoridori utječu na kvalitet zraka, ali je to zanemarivo u odnosu na ova dva faktora, ali se u dijelu medija fokus prebacuje sa stvarnih problema, prije svih ova dva – kućna ložišta i saobraćaj, tj. loša organizacija saobraćaja, loša goriva koja koristimo, rastrošne kuće, neutopljene, i energetsko siromaštvo. Ovo su ključni problemi koje moramo rješavati ne samo zbog problema zraka nego zbog ukupnog standarda života ljudi u Sarajevu, ali i u ostalim dijelovima BiH. Mislim da potpuno nezasluženo trošimo energiju na priču vezanu za vjetrokoridore. U novom regulacionom planu promijenjen je pristup i sada je fokus da se prilikom izgradnje svake nove zgrade modelira utjecaj na ventilacione koridore i na strujanje zraka i da se oblikom zgrade minimizira utjecaj na vjetrokoridore, jer su analize pokazale da zrak stari jedan ili dva sata, dakle, zadržava se toliko, ali se ipak na kraju proluftira", usmjerava svojom analizom profesor Husika pažnju na ključne uzroke emitovanja velikog broja negativnih čestica na kućna ložišta i organizaciju saobraćaja kao ključne izvore ovako lošeg zraka u Sarajevu.

"Želim, dakle, ponoviti, boljom orijentacijom zgrada, boljim faktorom oblika zgrada može se učiniti da taj utjecaj bude minimalan. Fokus treba biti na stvarnim problemima, a to je smanjivanje emisija iz kućnih ložišta, dakle, rješavati pitanje energetskog siromaštva, razviti daljinska grijanja za bolji komfor, koristiti domaće resurse i, u konačnici, bolje organizovati saobraćaj da bismo dobili benefite kroz bolji i kvalitetniji zrak", poentira profesor Husika i upućuje na potrebne aktivnosti koje mogu relativno brzo poboljšati kvalitet zraka.
Pogledajte cijeli razgovor i saznajte koji su načini popravke zraka i koji je budžet, prema mišljenju profesora, potreban za ozbiljan popravak situacije.