Bura u Parlamentu ne znači da se baš ništa ne radi ili bar ne razmišlja o dobrobiti građana. Izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja u narednom periodu biće upućene u parlamentarnu proceduru. Smrt na putevima odavno je upalila alarme da se nešto mora uraditi.
Dva SDP-ova zastupnika vjeruju da će prijedlog imati većinu kada dođe u krajnju fazu parlamentarne procedure, jer kako nam je zastupnik, Saša Magazinović, rekao, u ovoj situaciji su jednako ugroženi Hrvati, Srbi i Bošnjaci.
Edita Malkoč i Selma Agić poginule su u oktobarskoj noći kada su prelazile ulicu dok je bila zelena signalizacija za pješake. Sanjin Sefić je tom prilikom vozio automobil 105 kilometara na sat i prošao kroz crveno svjetlo, za šta je osuđen na 17 i po godina zatvora. Nakon sedam godina bahatom vožnjom Armina Berberovića poginule su doktorice Azra Spahić i Alma Suljić. Berberović je prvostepenom kaznom osuđen na 20 godina zatvora zbog bezobzirne vožnje, bez položenog vozačkog ispita i pod utjecajem alkohola i droge. Dok porodice čekaju pravosnažnu kaznu za Berberovića, otac Alme Suljić nam govori kako je neophodno vršiti prevenciju i da potencijalni počinioci trebaju biti navrijeme sankcionisani.
Državni zastupnik Saša Magazinović s kolegom Jasminom Imamovićem krenuo je u izmjene državnog Zakona o sigurnosti u saobraćaju. Konsultacije za izmjene zakona su vršene sa sudskim vještacima, tužiocima, pravnicima i inžinjerima saobraćaja, kazao je Magazinović. Oni upravo od njih čekaju odgovor na sačinjeni tekst, koji će biti upućen u parlamentarnu proceduru. Fokus nije samo na kaznenoj politici, nego i na preventivnoj.
U Zeničko-dobojskom kantonu jedna od kazni je uništavanje zaplijenjenog vozila kojim je počinjena teška saobraćajna nesreća. To bi mogao biti jedan dio kaznene politike, govori nam sudski vještak jer vozilo pri brzini od 100 kilometara na sat i više je jednako oružju, kao što je pištolj i slično. Da bi se automobili uništavali, potrebno je neke stavke ispuniti.
Povećanje novčanih kazni nije rješenje, mišljenja je sudski vještak, jer one ne bi imale efekta. Većinom oni koji ponavljaju saobraćajne prekršaje izbjegavaju plaćanje kazni i ne djeluju na njihovu savjest, objasnio je Kovačević.
U Kantonu Sarajevo nema dovoljno kapaciteta za odlaganje privremeno oduzetih vozila. To je sve veći problem za MUP Kantona Sarajevo jer nakon privremenog oduzimanja o daljnjem statusu, vraćanju ili trajnom oduzimanju automobila odlučuju tužilaštvo i sud, koji ne prate dinamiku oduzimanja.