Nedavno nesretno slijetanje aviona Delta Air Linesa u Torontu podsjetilo je na potencijalne opasnosti letenja s malim djetetom koje sjedi u roditeljskom krilu.
Avion se preokrenuo prilikom slijetanja, a među povrijeđenima je bilo i 18-mjesečno dijete. Iako ovaj slučaj nije imao tragičan ishod, u prošlosti je zabilježeno nekoliko sličnih nesreća u kojima su mala djeca poginula.
Stručnjaci se slažu da je za djecu mlađu od dvije godine sigurnije da sjede na sopstvenom sjedištu u avionu i da koriste odobrena autosjedišta, čak i ako to znači da roditelji moraju platiti dodatnu kartu. No bebama je još uvijek dopušteno letjeti avionom u krilu roditelja pa roditelji i dalje biraju tu opciju uprkos rizicima.
"Najtužniji dio je što većina porodica koje putuju s djetetom u krilu misli da je to sigurno jer je dopušteno", rekla je bivša stjuardesa Džen Braun, koja je postala zagovornica korišćenja autosjedišta u avionima nakon što se srušio avion kojim je letjela. Od četoro djece koja su tokom tog leta sjedila roditeljima u krilu, jedno je poginulo.
Šestomjesečni dječak koji je putovao u roditeljskom krilu poginuo je 2012. godine kada je avion snažno sletio u u Kanadi.
Šta preporučuju stručnjaci?
Nacionalni odbor za sigurnost transporta (NTSB) i Odbor za sigurnost transporta već dugo preporučuju da bebe i mala djeca lete isključivo u odobrenim autosjedištima radi njihove zaštite.
I Američka akademija pedijatara i većina velikih avio prevoznika podržavaju obavezno korišćenje autosjedišta za malu djecu.