Na bosanskohercegovačkim cestama tokom prošle godine zabilježen je porast broja saobraćajnih nesreća.
Prema podacima Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba tokom 2024. godine zabilježeno je 35.854 saobraćajnih nesreća, od čega je 8.007 bilo sa poginulim i povrijeđenim osobama, dok je 27.847 nezgoda rezultiralo samo materijalnom štetom.
Ključni faktor za ovakvo stanje je nesavjesna i prebrza vožnja, kao i nelegalni oblici ponašanja na putevima.

Ozbiljne posljedice
U poređenju s 2023. godinom, broj saobraćajnih nezgoda u 2024. godini porastao je za 706, što predstavlja povećanje od 2,01 posto. Posebno zabrinjavajuće da je broj saobraćajnih nezgoda sa poginulim i povrijeđenim osobama porastao za 4,46 posto, odnosno 342 nezgode više nego godinu dana ranije. Kad čitamo izgleda kao obična statistika ali ovo su životi, ljudi koji su povrijeđeni, izgubili voljene osobe, ili su nesrećom ostali trajno invalidi.
Statistika ne prestaje šokirati, život su izgubile 222 osobe, dok je 1.842 osoba zadobilo teže povrede, a 9.458 lakše povrede. Ovi podaci jasno pokazuju koliko je saobraćaj u Bosni i Hercegovini postao nesiguran, a odgovornost vozača i njihove nesavjesne vožnje ključni uzroci ovog tragičnog stanja.

Nedostatak discipline i kontrola na putevima
Iako su u BiH prisutni različiti zakoni koji regulišu saobraćaj i sigurnost na putevima, njihova primjena i kontrola često nisu na zadovoljavajućem nivou.
Bez obzira na zakonske propise, brzina je i dalje glavni uzrok zbog kojeg nastaju saobraćajne nezgode. Na bosanskohercegovačkim putevima u prosjeku svaki dan dogodilo se 98 saobraćajnih nezgoda. Činjenica da se svakodnevno teže povrijedi pet osoba, a 26 lakše povrijedi, ukazuje na ozbiljan problem nepoštivanja saobraćajnih pravila i discipline vozača.
Saobraćajne kamere postepeno se uvode, nakon što se nesreće dogode pojačana je i kontrola i više bude kažnjavanja za prebrzu vožnju. Ipak, činjenica je da mnogi savjesni vozači smatraju da su pravila i kamere namijenjene uglavnom njima kako bi se „napunio“ budžet. U mnogim slučajevima, vozači ignorišu ograničenja brzine, što ima katastrofalne posljedice, a za to, osim samih vozača, odgovornost snose i nadležni organi koji ne vrše adekvatne kontrole iako se to pitanje ne postavlja često.
Društvena odgovornost i promjena mentaliteta
Nema sumnje da uzrok saobraćajnih nesreća leži u nedostatku odgovornosti i savjesti među vozačima, ali i širem društvenom problemu. Nažalost, nesavjesno ponašanje na cestama u Bosni i Hercegovini postalo je gotovo svakodnevno. Brzina, vožnja pod uticajem alkohola i druge nepravilnosti čine svakodnevicu na našim putevima opasnom. Svako od nas mora preuzeti odgovornost i pokazati da je sigurnost života važnija od brze vožnje i nepoštivanja zakona.
Potrebne su promjene na svim nivoima: od edukacije vozača, povećanja sigurnosti na putevima, bolje kontrole brzine i alkohola, do sankcionisanja nesavjesnih vozača. Samo na taj način možemo očekivati da broj saobraćajnih nezgoda, teških povreda i poginulih na bosanskohercegovačkim putevima bude smanjen.
Na kraju, stanje u saobraćaju u Bosni i Hercegovini je alarmantno. Ukoliko društvo, vozači i nadležni organi ne prepoznaju ozbiljnost situacije i ne poduzmu odgovarajuće mjere, broj nesreća i tragedija će i dalje rasti.