Fudbalska selekcija Srbije doživjela je debakl na Evropskom prvenstvu u Njemačkoj, koja se vratila sa takmičenja kao najslabija reprezentacija, a srbijanski selektor Dragan Stojković Piksi po slijetanju na aerodrom "Nikola Tesla" prvo što je rekao da ne živi od plate koju mu daje država.
Prema Kurirovim istraživanjima, Stojković je na račun potpisivanja ugovora, plata, premija i nagrada do sada uzeo više od 7.500.000 eura za posao koji je uradio s reprezentacijom.
Da selektor voli pare i da, i pored toga što je i zaradio dok je igrao fudbal, nije gadljiv da "uštine" državu gdje god može prisjetit ćemo vas slučaja od prije više od decenije kada je pokušao da uveze Ferari, a da ne plati carinu.
Piksi je u tom trenutku bio predsjednik fudbalskog kluba Crvena zvezda, a njegova supruga Snežana Stojković navodno je platila jednom invalidu da joj uveze automobil "Ferari", vrijedan oko 200.000 eura, koji joj je suprug poklonio za 40. rođendan kako bi izbjegla da plati carinu.
Ovakav potez je toliko razbijesneo nekadašnjeg ministra finansija Srbije Mlađana Dinkića da je hitno izmijenio zakonsku regulativu, ograničivši uvoz na vozila čija vrijednost ne prelazi 10.000 eura.
"Kada je Dragan upitao Snežanu šta želi za jubilarni četrdeseti rođendan, ona je bez razmišljanja rekla "ferari". Pošto je uvijek bio slab na sve njene prohtjeve, istog dana počeo je da se raspituje oko uslova za uvoz automobila. Od brojke do koje je stigao u računici zavrtjelo mu se u glavi, pa su odmah potražili rješenje kako bi izbjegli plaćanje poreza i carine”, otkrio je tada Kurir izvor blizak Stojkovićima, koji je insistirao na anonimnosti.
"Vrlo brzo su shvatili da porez ne mogu izbjeći, ali su zato za carinu pronašli "krivinu". Po tada aktuelnom zakonu, svi invalidi sa preko 70 posto invaliditeta bili su oslobođeni plaćanja carine na uvoz automobila bez obzira na njihovu vrijednost. Onda su našli čovjeka koji ispunjava te preduslove i platili mu da na svoje ime uveze auto, čije su gume osjetile beogradski asfalt nekoliko dana posijle njenog rođendana”.
Kako ovakav uvoz tada i sada nije svakodnevna pojava, po Beogradu je počela da se širi priča o Piksetinoj "transakciji", da bi na kraju dospjela do Dinkićevih ušiju. Saznavši za slučaj, Dinkić je već sutradan, nakon provjere, a pošto za to ne mora da traži odobrenje Vlade, donio uredbu kojom se ubuduće uvoz ograničava na automobile u vrijednosti do 10.000 eura i starosti do šest godina.
Piksi se tada branio i sve odbacio kao špekulaciju.