Europska komisija najavila je uvođenje carina do 38,1 posto na uvoz kineskih električnih vozila, počevši od sljedećeg mjeseca.
Ove carine predstavljaju dodatak na već postojećih 10 posto carina koje se primjenjuju na uvezena električna vozila. Iako će neki proizvođači biti tretirani blaže, s carinama od 17 posto, drugi će se suočiti s mnogo većim opterećenjem.
Kompanija SAIC, vlasnici brenda MG, bit će najteže pogođeni s maksimalnim porezom od 38,1 posto. Automobili marke Geely suočavat će se s carinom od 20 posto, dok će vozila BYD biti opterećena carinom od 17,4 posto. Europska komisija nije specificirala stopu carine za Teslu, čija se vozila proizvode u Šangaju, napominjući samo da će ovaj proizvođač automobila možda dobiti individualno izračunatu stopu carine u konačnoj fazi.
Proizvođači automobila koje Komisija nije posebno navela suočit će se s carinom od 21 posto. Međutim, imaju mogućnost podvrgnuti svoje poslovanje ispitivanju u nadi da će postići nižu stopu.
Ova odluka Europske unije dio je šire istrage o subvencijama koje kineski brendovi primaju od svoje vlade. Cilj istrage je utvrditi koliko te subvencije narušavaju tržišnu konkurenciju unutar Europske unije.
Nove carine stupaju na snagu 4. jula i mogle bi značajno utjecati na tržište električnih vozila u Europi, povećavajući troškove za uvoznike i potencijalno potičući lokalnu proizvodnju. Analitičari su različito predviđali razinu carina, ali nove mjere jasno pokazuju odlučnost EU da zaštiti svoje tržište od nepoštene konkurencije.