Yugo 45, često nazivano samo „Yugo“, ostalo je upamćeno kao jedan od najpoznatijih, ali i najkontroverznijih automobila iz bivše Jugoslavije. Iako je na početku privukao pažnju svojom niskom cijenom i jednostavnim dizajnom, ubrzo se pokazao kao sinonim za nepouzdanost.
Yugo 45 je često patio od tehničkih problema. Problemi s motorom, mjenjačem i električnim instalacijama, uključujući curenje ulja i kvarove na električnom sistemu, činili su ga nepouzdanom opcijom.
Yugo 45 je bio baziran na platformi Fiata 127 iz 1970-ih, a njegov dizajn i tehnologija brzo su zastarjeli. Dok su konkurenti ulagali u inovacije i unapređenja u performansama, sigurnosti i udobnosti, Yugo je ostao na minimalnom, zastarjelom nivou.
Ekonomija se suočavala s inflacijom i političkim problemima, što je utjecalo na sposobnost izvoza vozila. Raspad Jugoslavije dodatno je otežao situaciju, što je praktično ugasilo Yugo kao brend.
Yugo 45 je bio smješten u segment ekonomičnih automobila, koji je bio izuzetno konkurentan. Japanski automobili poput Toyote i Honde dominirali su tržištem zbog svoje pouzdanosti i napredne tehnologije, dok je Yugo 45 bio bez aduta za borbu s tom konkurencijom. Kako su se preferencije kupaca mijenjale, Yugo je izgubio na atraktivnosti.
Iako je Yugo 45 imao potencijal kao jeftino vozilo za mase, njegova loša kvaliteta, zastarjeli dizajn i negativni imidž rezultirali su njegovim neuspjehom na tržištu. Danas se Yugo pamti kao zanimljiv dio automobilske historije i primjer kako nedostatak inovacija i prilagodljivosti može biti koban za automobilski brend.