Vlasnici automobila koji često voze na kratkim relacijama ili koriste posebnu vrstu goriva mogli bi da se suoče sa ozbiljnim problemom u motoru svog vozila. Stručnjaci upozoravaju na pojavu opasnog taloga koji liči na bijelo-žućkastu masu nalik na majonezu, koji se stvara unutar motora i može da dovede do skupih kvarova.

Ovaj problem, koji mehaničari nazivaju “mulj”, nastaje kada se voda miješa sa uljem u motoru. Pri sagorijevanju jednog litra goriva stvara se približno litar vodene pare, koja većim dijelom izlazi kroz izdušni sistem. Međutim, jedan dio te pare prolazi pored klipnih prstenova i završava u karteru motora, gdje se miješa sa uljem stvarajući opasnu emulziju.

Posebno zabrinjavajuće je što ovaj problem najviše pogađa vozače koji automobile koriste za gradsku vožnju ili ih ostavljaju da dugo stoje. Kratke relacije i spore vožnje ne dozvoljavaju motoru da dostigne radnu temperaturu, što stvara idealne uslove za formiranje ovog štetnog taloga.

Kako prepoznati i spriječiti problem?

Problem je najlakše uočiti kada otvorite poklopac za dolivanje ulja – ako primijetite bjeličastu masu koja podsjeća na majonez, vaš motor već ima ozbiljan problem. Ova naslaga može da dovede do začepljenja važnih dijelova motora, povećanog pritiska u kućištu radilice, pa čak i do curenja ulja. Dodatno, kondenzovana voda može da izazove koroziju na ventilima i oprugama.

Savjeti stručnjaka za prevenciju problema

Iako je E10 gorivo (sa 10% etanola) sve popularnije u Zapadnoj Evropi zbog ekoloških razloga, stručnjaci preporučuju izbkegavanje ovog goriva ako često vozite na kratkim relacijama. Najbolja prevencija je redovno zagrijavanje motora do radne temperature. To možete postići čak i u gradskoj vožnji tako što ćete povremeno voziti u nižoj brzini sa više obrtaja ili izvijesti nekoliko energičnijih ubrzanja kada je to bezbjedno, piše Auto Klub.