Problem mjerenja gledanosti nakon protivzakonite i samovoljne odluke direktorice Ristović-Krstić o donošenju novog pravilnika kojim se „crta“ da jedina kompanija, koja može voditi ispitivanje gledanosti, je ona veoma bliska porodici Dodik.
Kako se na osnovu ovih rezultata pripremaju i realizuju marketinški paketi i nastupi privatnih kompanija na tržištu Bosne i Hercegovine, postaje jasno da se osim evidentne potrebe za kanalisanjem sredstava prema miljenicima režima Milorada Dodika, radi i o pažljivo pripremljenoj, politički vođenoj kampanji neutralizovanja svih drugih medija. O ovom problemu, jasnim i velikim posljedicama za područje medijske industrije, ali i ionako ranjive demokratije i slobode misli, razgovarali smo u današnjem izdanju emisije „Dobar dan BiH“ sa Elvirom Švrakićem, generalnim direktorom Hayat TV-a i Nerminom Kelić-Mašala, izvršnom direktoricom, UMI Sarajevo.
"Najprije je potrebno reći da se radi o pitanju koje vrijedi nekoliko desetina miliona eura, što je procjena vrijednosti tržišta marketinga u Bosni i Hercegovini pri čemu je važno istaći još jedan veliki izazov za sve nas, a to je da izuzev sad ugroženog tipa mjerenja za televiziju, mi u našoj zemnlji nemamo mjerenje za druge tipove medija. Činjenica je da se ukupna tržišna vrijednost oglašivačke industrije u BiH bazira na procjenama, a ta prociena u ovom trenutku iznosi izmedju 45 i 50 miliona eura od čega oko 30 miliona otpada na televizijsko oglašavanje“, na početku je istakla ukupnu vrijednost ove industrije u BiH Nermina Kelić-Mašala, izvršna direktorica Ujedinjene medijske industrije, napominjući da se medijska industrija tek nedavno počela oporavljati od problema izazvanih COVID-om kada je vrijednost ulaganja pala.
Odgovarajući na pitanje kako se uopće klijenti odlučuju na oglašavanje na televiziji direktor Hayat TV-a, Elvir Švrakić, objasnio je da se radi na dva nivoa saradnje – direkntim ugovorima i ugovorima kojima posreduju agencije.
„Svaki televizijski medij ima direktne klijente ali i velike multinacionalne kompanije koje idu preko agencija i koje su među većim izvorima. Kad razgovarate sa direktnim klijentima svaki od nas ima direktne pregovore i tu se odlučuje i na osnovu i nekih afiniteta ali i posebnih ciljeva. Međutim, kada se radi o novcu multinacionalnih kompanija to se radi na osnovu određenih postulata našeg zanata. Postoje pravila, struka i međunarodne edukacije u tom smislu da bi ste uopće pristupili tim razgovorima ali je baza i osnova svega istraživanje gledanosti televizijskih kanala“ objašnjava suštinu i razlog udara i promjene pravilnika, koju je protiv zakona upriličila izabrana direktorica Instituta za mjeriteljstvo, Ristović-Krstić, a što predstavlja nastavak pogrešne politike koja se sprovodi od 2012. godine.
„Prvi put se neko usudio napraviti regulativu u ovom segmentu 2012. godine. Ta vrsta regulative postoji samo još u Rusiji i Sjevernoj Koreji. Sve dotad ovo je bilo otvoreno i liberalizirano i Udruženje medijske industrije naše zemlje raspisalo bi međunarodni tender, na koje bi se prijavilo nekoliko organizacija, a u svijetu postoje tri koje se izdvajaju svojom profesionalnošću, stručnošću i tačnošću u radu. To je na svoju ruku 2012. vrlo loše i nestručno uradio prethodni direktor Zijad Džemić, da bi u oktorbru ove godine direktorica Krstić nastavila tu praksu i donijela jedan pravilnik koji je u najmanju ruku čudan“, objasnio je direktor Hayat TV-a Elvir Švrakić.
Pogledajte do kraja ovaj vrlo važan razgovor u kojem ćete saznati ko želi preuzeti i „ušutkati“ ili „nagraditi“ povlaštene medije, kako se prijeti, a kako se pokušavaju kupovati ljudi u ovoj industriji, zašto Hayat TV želi dizati prašinu uprkos dnevnim prijetnjama i koliko je pravilno rješavanje ovog problema važno za državu Bosnu i Hercegovinu.