Poziv s platforme Halo, inspektore na suzdržanu potrošnju u kafićima i restoranima iz ugostiteljskih udruženja komentiraju razumljivim, navodeći da i ugostitelji trpe visoke ulazne troškove i cijene te važnim drže pronalazak rješenja u interesu građana i održivosti poslovanja.
Komentirajući na upit Hine poziv da se građani zbog visokih cijena u ovaj petak suzdrže i od odlazaka u kafiće i restorane, predsjednica Udruženja ugostiteljskih djelatnosti Hrvatske gospodarske komore (HGK) Jelena Tabak kaže da cijene ugostitelja prate ulazne troškove jer su oni karika na kraju lanca.
"Kako su rasle cijene ulaznih parametara, tako su regulirane i cijene proizvoda. Ugostiteljski proizvod ne predstavlja nužnost, svaki građanin može birati u skladu sa svojim mogućnostima", kaže Tabak. Poručuje i da ugostitelji posluju u skladu sa situacijom te će se, kao i uvijek, prilagođavati tržištu.
Nešto konkretniji su iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK), iz kojega za Hinu kažu da poziv na bojkot razumiju kao reakciju građana na rast cijena, koji se osjeti u svim segmentima života, pa i ugostiteljstvu.
"Ceh ugostitelja HOK-a je i ranije zbog visokih i uvećanih cijena isticao da su ugostitelji u istom rangu kao i potrošači - ovisni o cijenama koje kreira trgovina. Ugostiteljstvo je ključni dio lokalnih zajednica i turističke ponude Hrvatske te važan dio domaćeg gospodarstva, pa je važno pronaći rješenja koja će balansirati između interesa građana i održivosti poslovanja", kaže predsjednik Ceha HOK-a Hrvoje Margan.
Ugostitelji su, dodaje, direktno ovisni o cijenama hrane i ostalih namirnica jer su ti troškovi osnovni dio njihovog poslovanja i ključni za formiranje cijena usluga, a svako povećanje cijena sirovina, poput mesa, povrća, mliječnih proizvoda ili pića, direktno utječe na njihove ukupne troškove.