U proteklim mjesecima, Bosna i Hercegovina bilježi značajan porast potrošnje zahvaljujući povećanju broja turista i dijaspore. Prema podacima Porezne uprave Federacije BiH, august je bio ključni mjesec s ukupnom potrošnjom od 5,725 milijardi maraka, što je za 161 milion maraka više u odnosu na oktobar prošle godine, kada se bilježi zatišje prije zimske sezone.
Turistička sezona ne samo da privlači znatan broj posjetitelja koji istražuju neotkrivene ljepote zemlje, već i dijaspora koja aktivno sudjeluje u jačanju ekonomskog potencijala.
Direktne novčane doznake iz inozemstva, prema podacima Centralne banke BiH, dosegnule su 3,79 milijardi KM u 2023. godini, što je porast od 203 milioa KM u odnosu na prethodnu godinu. .
Osim turizma i osobne potrošnje, dijaspora ima potencijal da igra ključnu ulogu u povezivanju bosanskohercegovačkih firmi s uspješnim ekonomskim subjektima na Zapadu.
Druga ili treća generacija iseljenika može predstavljati veliku priliku za daljnji razvoj ekonomij, ali za to je nužno stvoriti povoljne uslove za investicije, uključujući smanjenje birokratskih prepreka i olakšavanje poslovnih uslova.