NSRS će sutra održati posebnu sjednicu samo sa jednom tačkom dnevnog reda, izbor nove Vlade RS-a. Iako više nije predsjednik RS-a, Milorad Dodik je predložio mandatara za sastav nove Vlade RS-a, Savu Minića.
Iz opozicije pljušte kritike na račun Dodika i njegovog ponašanja koje je postalo nepodnošljivo nakon što ga je Sud BiH osudio na zatvorsku kaznu od jedne godine, koju je otkupio, i zabranio mu političko djelovanje u trajanju od šest godina.
Nisu samo iz RS-a osuli paljbu po Dodiku kako RS vodi u beznađe i izolaciju, nego i oni koji su bili bliski SNSD-u. Jedan od žestokih kritičara Dodikove politike je i bivši savjetnik članice Predsjedništva BiH Željke Cvijanović, Milan Blagojević koji je govorio za Hayat.ba o sutrašnjoj sjednici NSRS.

Ako dođe do toga takva Vlada neće biti ustavna, štaviše bit će suprotna Ustavu RS-a. Jer je tim Ustavom propisano da novog kandidata za premijera RS-a može predložiti samo osoba koja je predsjednik RS-a u trenutku predlaganja.
Blagojević podsjeća na zakonsko rješenje prema kojem mandat zvaničnika, pa i predsjednika RS-a, prestaje danom pravosnažnosti zatvorske kazne u trajanju od šest mjeseci ili u dužem trajanju.
RS silom zakona, a ne odlukom CIK-a nema predsjednika RS-a od 12.6. ove godine. Zašto kažem silom zakona, a ne odlukom CIK-a? Jer u članu 1.10 Izbornog zakona BiH propisano je toliko jasno da jasnije ne može biti, da mandat svakom izabranom zvaničniku, pa i predsjedniku RS-a prestaje po sili zakona danom pravosnažnosti presude kojom je izrečena zatvorska kazna šest mjeseci ili u dužem trajanju, odnosno danom pravosnažnosti presude kojom je izrečena mjera sigurnosti zabrane obavljanja funkcije.

Blagojević govori kako je mandat Dodiku prestao 12.6., pravosnažnom presudom Suda BiH, a ne odlukom CIK-a ili danom dostavljanja odluke CIK-a kako se to interpretiralo u javnosti.
Slovo zakona je jasno, danom nastupanja nekog od ovih razloga po sili zakona prestaje funkcija. Presuda u predmetu Dodik, govorimo o krivičnoj presudi onoj osuđujućoj, postala je pravosnažna 12.6. ove godine i tom presudom mu je izrečena kazna zatvora od jedne godine. Dakle u trajanju dužem od šest mjeseci i istovremeno mu je izrečena mjera sigurnosti zabrane obavljanja funkcije predsjednika RS-a.
Stoga nakon 12.6. ove godine, a ne danom donošenja odluke CIK-a ili danom dostovaljanja odluke CIK-a kako se pogrešno intrepretira i predstavlja javnosti, prestao je mandat Miloradu Dodiku.

Blagojević smatra da ako NSRS sutra izglasa Minića za premijera RS-a da će to biti u suprotnosti sa Ustavom RS-a ali i Ustavom BiH. Dodao je kako bi tako donesena odluka značila sprečavanje izvršenja pravosnažne presude BiH.
Ako MIlorad Dodik uputi prijedlog za novog mandatara učinio je to kao privatno lice i lažno se predstavio kao predsjednik RS-a što je posebno krivično djelo. Tako da sve u svemu iz ovih razloga, ako bude sutra na NSRS donesena odluka o imenovanju novog predsjednika Vlade to neće biti novi predsjednik, niti Vlada RS-a, jer je sve to suprotno Ustavu RS-a. A osim toga suprotno je i Ustavu BiH i to članom jedan tog Ustava kojim je propisano da BiH kao dražava funkcioniše po principu vladavine zakona. Ako bi sutra bila izglasana ta tzv. nova Vlada RS-a, ta odluka NSRS bi bila i vid dezavuisanja, sprečavanje izvršenja pravosnažne krivične presude Suda BiH, kojom je Miloradu Dodiku zabranjeno da obavlja funkciju predsjednika RS-a u narednih šest godina. Zbog tog dezavuisanja te pravosudne krivične presude, sprečavanja njenog izvršenja, takva odluka će povrijediti i Ustav BiH.
Za kraj razgovora za Hayat.ba, Blagojević je kazao kako ne bi bilo nikakve koristi od Minićeve izabrane vlade jer bi njene odluke bile pravno ništavne. Zbog toga bi ih Ustavni sud BiH ili Ustavni sud RS-a mogao proglasiti neustavnim.
Imajući u vidu ovo što sam Vam prethodno rekao, kada bi tzv. Vlada RS-a bila izabrana, ona bi bila suprotna Ustavu RS-a i Ustavu BiH, a podrazumijeva se da sve ono što bi nakon toga radila ta tzv. nova Vlada bi u pravnom smislu bilo pravno ništavno. Stoga svaki pravni akt te Vlade mogao bi u odgovarajućem postupku bilo pred Ustavnim sudom RS-a ili BiH mogao biti proglašen neustavnim, jer je zaista neustavan. Uslijed toga, ne može biti nikakve koristi od takve tzv. Vlade.