Mercedes-Benz je krenuo u veliku racionalizaciju: kroz program otpremnina “Učinak sljedećeg nivoa” (NLP) do 2027. želi uštedjeti oko 5 milijardi eura, od čega otprilike milijardu na troškovima osoblja. Zaposlenicima koji dobrovoljno napuste kompaniju nude se izdašni paketi — u pojedinim slučajevima i do 500.000 eura.
Ponuda je namijenjena 'indirektnim' radnicima, dakle svima koji nisu u proizvodnji (administracija, inženjering, IT, voditelji timova i majstori). Budući da su ti zaposlenici u Njemačkoj do 2034. zaštićeni kolektivnim ugovorima, Mercedes mora ponuditi dobrovoljne odlazne pakete.
Program je počeo u aprilu i traje do kraja marta 2026., a približno 40.000 ljudi trebalo bi dobiti ponudu. Iznos ovisi o plaći i stažu, uz dodatnu “turbo-premiju” za brzu odluku; ponuda je obostrano neobavezujuća.
Prema izvještajima, već je oko 4.000 zaposlenih prihvatilo odlazak. Primjer koji se navodi: vođa tima star 55 godina, s 30 godina staža i oko 9.000 eura bruto mjesečno, mogao je dobiti otpremninu od približno pola miliona eura. Kompanija, ipak, u pojedinim slučajevima odbija zahtjeve — cilj je zadržati ključne profile, piše Forbes.
Šira slika za njemačku autoindustriju nije ružičasta: prema VDA, u posljednje dvije godine izgubljeno je više od 55.000 radnih mjesta.
Mercedes širi proizvodnju u mađarskom Kecskemétu, gdje su troškovi i do 70% niži nego u Njemačkoj, dok kod kuće opada iskorištenost kapaciteta: u Sindelfingenu se S-klasa i EQS proizvode samo u jednoj smjeni (2018. je tamo napravljeno 333.000 auta, prošle godine oko 205.000). Zbog potražnje, električni CLA u Rastattu ide u tri smjene.

Kompanija istovremeno preispituje električnu strategiju: u Njemačkoj je tek svaki deseti novi Mercedes potpuno električan, a slabija prodaja u Kini dodatno pritišće rezultate. Klasični modeli s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem zato se tehnički i vizualno osvježavaju, dok evropske “zelene” regulative, trgovinske tarife i konkurencija kineskih brendova (poput BYD-a) dižu troškove i spuštaju marže.
NLP nije izoliran potez: sektor se šire restrukturira. Bosch planira ukinuti oko 22.000 radnih mjesta, ZF oko 14.000, a Volkswagen do 2030. namjerava smanjiti oko 35.000 pozicija u Njemačkoj. Za mnoge zaposlenike dilema je jednostavna, ali teška: ostati i čekati “poslove budućnosti” — ili uzeti “pola miliona za izlaz” i krenuti dalje.

