Evropsko tržište automobila nalazi se usred historijske tranzicije – dok potražnja za vozilima na fosilna goriva strmoglavo pada, električni i hibridni modeli sve sigurnije osvajaju evropske ceste.
Najnoviji podaci Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) otkrivaju da su tradicionalni pogoni, nekada nosioci autoindustrije, sada u sve dubljoj krizi.

Blagi pad prodaje, velike promjene
U prvom kvartalu 2025. godine ukupna registracija novih automobila u Evropskoj uniji pala je za 1,9 posto u poređenju s istim periodom prošle godine. Iako se na prvi pogled radi o blagom padu, on zapravo odražava duboke promjene u strukturi potražnje.
Samo u martu prodaja je zabilježila gotovo neprimjetan pad od 0,2 posto, ali iza brojki se krije jasan signal: evropski potrošači mijenjaju navike.
Globalna ekonomska nestabilnost nastavlja da pritiska proizvođače, ali najveći izazov za tradicionalne brendove dolazi iznutra – od tehnološke i energetske transformacije industrije.

Raste prodaja električnih automobila
Baterijsko-električna vozila (BEV) bilježe snažan rast od 24 posto u odnosu na prvi kvartal prošle godine, te sada zauzimaju 15,2 posto tržišta – rast u odnosu na prošlogodišnjih 12 posto. Ipak, i pored tog napretka, BEV segment još ne doseže projektovane ciljeve.
Rast je posebno izražen u tri najveća tržišta: Njemačka predvodi s impresivnih +38,9 posto, slijede Belgija sa 29,9 posto i Nizozemska sa 7,9 posto. Francuska, međutim, odstupa od trenda i bilježi pad prodaje električnih vozila od 6,6 posto.
Hibridi – zlatna sredina za neodlučne

Hibridna vozila trenutno su najprivlačniji izbor kupaca u EU. S tržišnim udjelom od 35,5 posto i čak 964.108 registracija u prva tri mjeseca ove godine, hibridi su čvrsto zauzeli prvo mjesto po popularnosti.
Francuska bilježi eksplozivan rast prodaje hibrida od 47,5 posto, a slijede je Španija (+36,6 posto), Italija (+15,3 posto) i Njemačka (+10,5 posto). Plug-in hibridi su, nasuprot tome, ostvarili skromniji rast od 1,1 posto, te sada čine 7,6 posto tržišta – iako Njemačka (+41,8 posto) i Španija (+30,7 posto) pokazuju da tu još ima potencijala.
U martu je dodatno potvrđen uzlazni trend: BEV vozila su skočila za 17,1 posto, hibridi za 23,9 posto, a plug-in modeli za 12,4 posto.
Benzin i dizel u slobodnom padu
Najveći gubitnici energetske tranzicije su bez sumnje benzinci i dizelaši.
Benzinska vozila su u Q1 2025. pala za čak 20,6 posto, uz pad prodaje u svim ključnim tržištima: Francuska (-34,1 posto), Njemačka (-26,6 posto), Italija (-15,8 posto) i Španija (-9,5 posto).
Njihov udio na tržištu sada iznosi 28,7 posto, što je drastičan pad u odnosu na 35,5 posto koliko su držali prošle godine.
Dizelaši su prošli još gore – prodaja je srozana za 27,1 posto, a tržišni udio spušten na jedva 9,5 posto. Samo u martu, prodaja benzinaca pala je za 20,7 posto, dok su dizelski modeli izgubili čak 25,5 posto kupaca u odnosu na mart 2024.

Era motora s unutrašnjim sagorijevanjem polako se zatvara?
U sjeni globalnih kriza, klimatskih ciljeva i sve strožijih regulativa, evropski vozači se masovno okreću održivijim pogonskim opcijama.
Iako električna vozila još ne ispunjavaju sve prognoze, zajedno s hibridima već sada mijenjaju lice tržišta.
Kada se crta podvuče, 2025. godina mogla bi biti prekretnica i trenutak kada su benzin i dizel definitivno izgubili bitku za budućnost.