Sevdah je nešto što proizlazi iz duše. To je pjesma za istančani sluh duše i osjećamo je kao dio sebe, ali i kao dio svoje tradicije.
O sevdalinci smo u emisiji "Raskoš baštine" razgovarali sa etnomuzikologom Damirom Galijaševićem.
Kako na početku govori, sevdalinka neusporno jeste melopoetska forma i takvo živi u tradiciji već u vijekovima. Ona nikad nije bilo samo melodijska ili samo poetska forma.
"Zapravo je, kako ste rekli, teško je definisati. Međutim, ja sam imao možda 15-16 godina kad sam krenuo da radim ovaj posao, kad sam se pojavio kao muzičar na sceni, na muzičkom repu Bosne i Hercegovine, kao harmonikaš. E onda sam bio plaho atraktivan u ovim medijima, pa su me stalno ljudi nešto zapitkivali. Ja sam dijete bio koje je i tada voljelo sevdalinku. Često me ljudi pitaju za definicije, pa citiram ovo, pa citiram ono. Onda Rahmetli Vehid Vunić, koji je bio prava institucija što se tiče novinarskog posla i što se tiče općenito ljubavi prema sevdalinci. Nije bio istraživač po profesiji, nije bio etnomuzikolog, ali jeste čovjek koji je puno kao medijsko lice pomogao sevdalinci. Potrudio se da ona ima svoje mjesto u medijskom prostoru i Bosne i Hercegovine, nekada i bivše Jugoslavije.

Onda mi je Vehid Vunić rahmetli kazao: 'Sve to što ti pričaš, sve jeste, sve si u pravu, sve je tačno, ali nema potrebe'.
Naprosto, koliko god mi o sevdalinci pričali, nju tek treba osjetiti kada je neko darovit, kada je neki dobar pjevač dobro otpjeva, kada je neko dobro donese" - kazao je Galijašević.
Kako pojašnjava, svako od nas u sebi kreira vlastitu definiciju sevdalinke onog momenta kada tu pjesmu čuje i onog momenta kada ta pjesma dopre do njegovog srca, do njegove duše.

"Naravno da mi etnomuzikološki to uvijek ističemo da to jeste bosanska gradska tradicionalna pjesma.To su fakte, to su činjenice. Ona, kako rekoh, nikad nije živjela samo kao poetska ili samo kao melodijska forma, ona uvijek živjela kao melopoetska forma i prvenstveno kao vokalna forma. Uvijek se pjevala, naravno i svirala, ali uvijek je to sviranje bilo u službi pjesme, u službi pjevača."
