Državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek kazao je kako očekuje da će završna dionica VC koridora, do granice s Mađarskom, u oktobru biti puštena u promet, ocijenivši kako je ovaj koridor od iznimnog značaja za povezivanje sjevera i juga Europe.
Predsjednik Uprave kompanije “Osijek Koteks” Zoran Škorić podsjetio je kako radovi na izgradnji hrvatske dionice međunarodnog saobraćajnog VC koridora (Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče) traju od 2007. godine.
Izvijestio je kako je “Osijek Koteks” završio s radovima na posljednjoj dionici do granice s Mađarskom, a tehnički pregled bio je zakazan za jučer (23. septembar). Očekuje da će ova dionica, vrijedna oko 45 miliona eura, nakon toga biti puštena u promet. Iako je posljednja dionica autoceste duga samo pet kilometara, Škorić ističe kako je bila je zahtjevna zbog gradnje montažnog mosta dužine 400 metara, s nosačima teškim preko 120 tona, a koji prelazi preko željezničke pruge i rijeke Karašice.
U Upravi podsjećaju kako je autocesta A5 na hrvatskom dijelu međunarodnog VC koridora, od granice s Mađarskom do mosta “Svilaj” duga 88,7 kilometara i značajno pridonosi ekonomskom razvoju Slavonije te prometnoj povezanosti s okolnim zemljama, piše HRT. Jutarnji list je izvjestio da se cestarina od Belog Manastira do granice s Mađarskom neće naplaćivati.
Moderni granični prijelaz Svilaj u BIH koji se veže na dio dionice Koridora 5C posljednji je otvoren u našoj zemlji sa susjednom Hrvatskom.
U septembru 2021. godine otvoren je most Svilaj i granični prijelaz između Bosne i Hercegovine i Hrvatske, a prijevoz robe je omogućen od 1. marta 2022. godine.


