Organizacija Ir Amim objavila je novi izvještaj uoči početka nove školske godine, ističući značajnu eskalaciju izraelske obrazovne politike u Istočnom Jerusalemu, koja utiče na autonomiju palestinskog obrazovnog sistema.

Izvještaj navodi da su Ministarstvo obrazovanja i Gradska uprava Jerusalema jasno stavili do znanja da će sve nove učionice ili škole izgrađene u okviru petogodišnjeg vladinog plana razvoja morati raditi isključivo prema izraelskom nastavnom planu i programu.

Ova politika potkopava njihovo pravo na obrazovanje utemeljeno na njihovom palestinskom identitetu, kulturi i naslijeđu - kazali su iz organizacije.

Izraelska organizacija: Palestincima oduzeto pravo da se obrazuju u skladu sa svojim identitetom

Ova politika prisiljava palestinske roditelje, učenike i nastavnike da biraju između nastavka suočavanja s ozbiljnim nedostatkom učionica – uključujući prenatrpanost i oronule objekte – ili napuštanja palestinskog nastavnog plana i programa, koji je ukorijenjen u njihovom nacionalnom identitetu i kulturnom naslijeđu.

Prema izvještaju, trenutni nedostatak učionica u Istočnom Jerusalemu iznosi 1.461, prema općinskim podacima. Ova politika iskorištava postojeći nedostatak, stvarajući alat za politički pritisak: roditelji i učenici su primorani birati između nastavka obrazovanja u lošim uslovima ili odricanja od svog identiteta i prelaska na izraelski sistem.

Tokom školske 2024–2025. godine, broj palestinskih učenika upisanih u izraelski kurikulum porastao je na otprilike 22.966 djece, što predstavlja oko 27% djece uzrasta 6–17 godina u Istočnom Jerusalemu.

Izraelska organizacija: Palestincima oduzeto pravo da se obrazuju u skladu sa svojim identitetom

Izvještaj također dokumentuje neviđeni val zakonodavnih mjera tokom protekle godine koje su usmjerene protiv palestinskog obrazovnog sistema u gradu, uključujući:

-Januar 2025: Zakon o zabrani aktivnosti UNRWA-e stupio je na snagu, što je rezultiralo zatvaranjem sedam škola u Istočnom Jerusalemu, čime je pogođeno oko 1.100 učenika.

-Zakon o progonu nastavnika: Daje ministru obrazovanja ovlasti da uskrati finansiranje i zabrani zapošljavanje nastavnika na osnovu njihovih izrečenih stavova.

Izraelska organizacija: Palestincima oduzeto pravo da se obrazuju u skladu sa svojim identitetom

-Juli 2025: Predloženi zakon kojim bi se zabranilo zapošljavanje diplomiranih studenata s palestinskih univerziteta, što bi dodatno pogoršalo nedostatak nastavnika i ozbiljno utjecalo na obrazovni sistem.

Iz organizacije Ir Amim kažu da je sve ovo politički pritisak na učenike, roditelje i nastavnike.

Nova politika i kontinuirano donošenje zakona predstavljaju direktan napad na pravo djece u Istočnom Jerusalemu da se obrazuju u skladu sa svojim identitetom, naslijeđem i kulturom. Država iskorištava ozbiljan nedostatak koji je sama stvorila kako bi vršila politički pritisak na učenike, roditelje i nastavnike.