Poginuli i teško povrijeđeni motociklisti skoro svakodnevno pune stupce crne hronike.
Broj saobraćajnih nesreća u kojima stradaju povećava se iz dana u dan, a poznato je i da su oni jedni od najugroženijih učesnika u saobraćaju.
Samo u posljednja dva dana u Bosni i Hercegovini su stradala dva vozača motocikla.
Pitali smo vještaka za saobraćaj Ševala Kovačevića zbog čega dolazi do ovih crnih scenarija, i kako ih spriječiti.
Kako navodi, najčešći uzrok saobraćajne nesreće je, ako bi se po nivou opasnosti poredalo, brzina, bilo neprilagođena, ili nedozvoljena.
Na drugom mjestu je nepropisno preticanje.
Na trećem mjestu je nesposobnost za vožnju, bilo da je da je to utjecaj alkohola, droga, utjecaj nedovoljnih vještina, navika itd.
A na četvrtom mjestu je oduzimanje prava prvenstva ili prelazak kroz crveno svjetlo na semaforu.
Dalje ide skretanje, okretanje na putu, utjecaj tehničke ispravnosti vozila. I napominje da ne treba zaboraviti da je infrastruktura nedovoljno obilježena, nedovoljno održavana i najbitniji je nedostatak kvalitetne infrastrukture s obzirom na stepen motorizacije koja 100% u odnosu na predratno stanje nadilazi potrebe saobraćaja.
Dakle, ovdje mi govorimo o saobraćaju kao opasnom okruženju za čovjeka. Jer od svih traumatnih smrti na svijetu, od 100% smrti, 36% odpada na stradanje u cestovnom saobraćaju. Svi ostali su i požari, i poplave, i utapanja, i padovi aviona, i stradanje od oružja. Svi su 64% ukupno, ali 36% najviše procentualno traumatske smrti se događa u cestovnom saobraćaju - kazao je.
Zbog čega je ljeto posebno rizičan period za motocikliste?
Kritičan period u toku godine je ljeto, odnosno suhi period kada se motociklisti bude. I adrenalin, u većini slučajeva kod mladih osoba je najveći, najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda.
Dakle, ako uzimamo ovu kategoriju učesnika u saobraćaju. I drugo, naši ljudi uopšte na Balkanu nisu navikli da opažaju blagovremeno u saobraćaju dvotočkaše. Bilo motocikle, bilo bicikle.
Osobno ako što bočna skretanja, pa imate stazu biciklističku, putničko vozilo zamota u desno. On uopšte ne gleda da bi mogao neko naići tom stazom. Pogledajte kako romobili stradaju, kako ubijaju i pješake i ostalo.
Ako se vratimo na motocikle, glavni uzrok saobraćaja su enormno velike brzine. Bezobzirne vožnje u saobraćaju, nema jednostavno popravke.
Kako ocjenjujete svijest motociklista? Imaju li oni svijest o sigurnostnim pravilima na cesti?
Ima, dosta motociklista upravljaju vozilom bez sticanja prava upravljanja, bez vozačke dozole.
Nedovoljne vještine i navike da se razvijaju brzine u većim brzinskim područjima. Vi morate imati svjesno i opasnosti koju proizvodite. Vozilo koje ide 100 km na sat ide 30 metara u sekundu blizu.
Ako naiđe prepreka, nema šanse da se sklone. To je jedna konstatacija koja nema alternativu. Ako imate neodgovorne vozače motocikla, koje voze velikom brzinom, osobno u naseljenim mjestima, imate latentnu opasnost.

Jesu li zakoni dovoljno strogi prema njima?
Sve je dovoljno, samo treba primijeniti zakon. Treba Zakon o izvršenju krivičnih i prekršajnih sankcija tu poboljšati. Zakon o izvršenju treba stepenovati.
Imaju neke stvari koje se mogu pokriti novčanom kaznom, neke običnim zatvorom i strogim zatvorom. Ali oni koji su povratnici - oduzimanja sredstva. Ako su ispravni da se daju na javnu dražbu, na licitaciju, ako nisu ispravni da se isijeku uz kamere i videomaterijal i dostavi u u topionicu. Ako ne plate kaznu, nema oduzimanja i ići na izvršenja.
Izrašenja podrazumljiva i ući u privatnu i mobilnu oduzeti je dok ne plate.