Ova mjera se odnosi na odluku Narodne skupštine Republike Srpske donijetu na 24. posebnoj sjednici održanoj 22. augusta 2025. godine. S druge strane Klub Boišnjaka u Vijeću naroda odlučio je da ne pokrene proceduru o ocjeni Ustavnosti nakon što je NSRS izabrala novu Vladu. Javnost je naime upoznata s činjenicom da je mandat za sastavljanje nove vlade RS dala osoba koja nije predsjednik RS, a što je u direktnoj suprotnosti s Ustavom ovog entiteta u Bosni i Hercegovini. O svim ovim pravnim i politčkim problemima i njihovim posljedicama razgovarali smo u večerašnjem izdanju emisije '7Plus' sa profesorom Ustavnog prava i delegatom u klubu Bošnjaka u Vijeću naroda RS Dževadom Mahmutovićem:

Naravno, bilo je za očekivati da će Ustavni sud donijeti ovakvu privremenu mjeru zbog toga što posljedice tih zaključaka mogu biti neotklonjive. Njihovo dalje provođenje bi dovelo do činjenja neustavnih odluka i akcija. Dakle, donoseći ovu mjeru, Ustavni sud je rekao da se ovi zaključci ne smiju provoditi sve do donošenja konačne odluke Suda u ovom predmetu, što je vjerovatno za nekoliko mjeseci, ističe Mahmutović i skreće pažnju na jednu opasnost:

Vi znate da je Ustavni sud donio veći broj odluka u meritumu koje se ne poštuju i da vlasti u entitetu Republika Srpska nastavljaju sa svojim aktivnostima. Stoga se bojim da će se i ovdje nastaviti sa aktivnostima vezanim za referendum. Podsjetiću i vas i sebe da su 2016. vlasti entiteta Republika Srpska provele referendum o 09. januaru. I tada je ustavni sud privremenom mjerom zabranio održavanje referenduma, ali se ipak održao da bi potom Ustavni sud proglasio neustavnim i taj referendum a poslije toga i rezultate tog referenduma. Nakon toga je i 09 januar proglašen neustavnim i on u formalnom smislu i u papirima ne postoji, ali se ipak svake godine obilježava. U odnosu na to, jedino su SAD stvarno reagovale stavivši na svoju 'crnu listu' dužnosnike koji su se nalazili u u organizacionom odboru za 09. januar dok s druge strane naše tužilaštvo ne radi ništa po tom pitanju, napominje Mahmutović.

Obrazlažući poziciju kluba Bošnjaka u Vijeću naroda u kojem su gotovo uvijek preglasani, Mahmutović to povezuje i sa stvarnim nadležnostima koje ima to Vijeće naroda

To je problem pozicije i nadležnosti Vijeća naroda u entitetu Republika Srpska. Podsjetiću da je Vijeće naroda formirano 2002 godina nakon odluke Suda u predmetu 5/98 koju je tad pokrenuo rahmetli predsjednik Alija Izetbegović, a u kojem je Ustavni sud Bosne i Hercegovine rekao da su svi narodi konstitutivni na cijelom teritoriju BiH. Tu odluku je trebalo implementirati. U implementaciji te odluke je učestvovala ona mislim da se zvala Koalicija za promjena sa SDP-om i Strankom za BiH. Oni su tad dogovorili izmjene Ustava oba entiteta na način koji je asimetričan. Imate situaciju da u FBiH predsjednik entiteta i podpredsjednici imaju maltene iste ovlasti i da predsejdnik ne može uraditi ništa bez saglasnosti podpredsjednika. U entitetu Republika Srpska podpredsjednici su samo neke ikebane u toj strukturi vlasti. Pri tome , Vijeće naroda nije drugi zakonodavni dom i to je problem. U Federaciji je Dom naroda drugi zakonodavni dom, ističe Mahmutović problem asimetričnog rješenja.

Mahmutović: Ustavni sud BiH je odličan čuvar Ustava BiH, brane ga usprkos svim pritiscima

Pogledajte cijeli razgovor i saznajte i druge interesantne i važne pravne okvire i razloge za trajanje ovakve situacije unutar Bosne i Hercegovine