Vlada Kantona Sarajevo napravila je prvi korak ka promjeni obrazovnog sistema, usvojila je Nacrt zakona o dualnom obrazovanju i uputila ga u skupštinsku proceduru. Riječ je o modelu koji treba da poveže srednje škole s realnim sektorom i približi učenike tržištu rada, nudeći im više praktičnog iskustva i veću šansu za zaposlenje odmah nakon završetka školovanja.

Prema ovom konceptu, učenici tehničkih i stručnih škola dio nastave će obavljati direktno kod poslodavaca. Tamo će raditi pod nadzorom certificiranih mentora i uz stalnu koordinaciju škola, a praksu će moći stjecati i kod više različitih firmi. Ideja je da se klasične školske radionice zamijene stvarnim radnim okruženjem u kojem mladi uče primjenjive vještine.

Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje KS poručuju da će se ovaj model uvoditi postepeno. Planirano je povećanje broja dana i sati provedenih u praksi, obuka i licenciranje mentora te jačanje uloge školskih koordinatora. Također, naglašeno je da dualno obrazovanje neće ugroziti nastavnike praktične nastave jer će se njihova uloga redefinirati kroz podzakonske akte.

Mladi će dobiti priliku za posao odmah nakon škole

Ministrica Naida Hota-Muminović naglasila je da reforma ima ciljeve podići kvalitet vještina, olakšati zapošljavanje i dati mladima razlog da ostanu u Bosni i Hercegovini.

'Idemo u susret promjenama kojima se mladima omogućava više praktične nastave, učenje kod poslodavca i naknada za rad, uz veće šanse za zapošljenje. Želimo da naša djeca ostanu u Bosni i Hercegovini, da grade svoju domovinu i budu blizu svojih porodica', poručila je ministrica.

Dodala je i da dualni model ne zatvara vrata fakultetima:

'Dualnim obrazovanjem ne zatvara se akademski put, već ga se obogaćuje praktičnim iskustvom i stvarnim partnerstvima između škola, poslodavaca i institucija.'

Prema Planu rasta, najmanje 40 posto učenika tehničkih škola trebalo bi imati praksu u realnom sektoru, dok bi 15 posto maturanata trebalo dobiti posao u roku od godinu dana od završetka školovanja.

U izradi nacrta učestvovali su Ministarstvo privrede KS, Udruženje poslodavaca, Privredna i Obrtnička komora KS, ali i škole, roditelji, sindikati, organizacije osoba s invaliditetom i Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja. Time, kako naglašavaju u Vladi KS, dualno obrazovanje postaje model zasnovan na jednakim šansama, rodnoj ravnopravnosti i inkluziji učenika s poteškoćama u razvoju.

Nakon nacrta, slijedi skupštinska rasprava i javne konsultacije.