Njemački turisti i ove godine žele otići na ljetovanje van granica svoje zemlje, ali sve češće se odlučuju za povoljnije destinacije poput Bugarske, Tunisa, Egipta ili Albanije.
Prema podacima Njemačkog udruženja organizatora putovanja (DRV), tokom ljeta se očekuje ukupan rast putovanja od tri posto. Ipak, individualna putovanja automobilom, vozom ili autobusom bilježe pad od dva posto, što je nepovoljna vijest za Hrvatsku, posebno među gostima iz južnih njemačkih pokrajina koji najčešće putuju automobilom.
Najtraženije destinacije
Predsjednik DRV-a Norbert Fiebig navodi da su ove sezone najpopularnije destinacije u paket-aranžmanima ponovo Španija, Turska i Grčka. Veliki rast interesovanja zabilježen je za krstarenja (6 posto) i daleka putovanja (također 6 posto), dok su putovanja u zemlje istočnog Mediterana porasla za 5 posto. Nakon vala ranih rezervacija, Nijemci su očito usporili s bukiranjem, pa turoperatori bilježe snažan rast last-minute prodaje, najviše prema Turskoj, Egiptu, Balearima i Grčkoj.
Sličan trend vidi se i za kompletnu turističku sezonu 2024/25., koja uključuje i zimu, očekuje se rast prodaje od oko 4 posto. Putovanja avionom u Grčku i Tursku donose prihod veći za 9 posto, dok krstarenja rastu 8 posto. S druge strane, putovanja kopnom konstantno padaju za oko 2 posto tokom cijele godine. DRV ističe da organizovana putovanja i dalje imaju bolji rezultat od samostalno planiranih.
Prošle godine Španija je bila destinacija broj jedan za Nijemce (15 posto udjela), zatim Italija (9 posto), a iza njih Turska, Grčka, Austrija i Hrvatska (3,6 posto). Francuska je ostala ispod Hrvatske, s 3,4 posto udjela.
Aviopromet još u zaostatku
Njemačko zrakoplovno udruženje (BDL) upozorava da, uprkos rastu prometa, avioprijevoznici još nisu dostigli pretpandemijske brojke. U prvoj polovini godine kroz njemačke aerodrome prošlo je 99,4 miliona putnika, 16 posto manje nego 2019. godine. Predsjednik BDL-a i direktor Eurowingsa Jens Bischof tvrdi da je glavni problem u visokim porezima i taksama, zbog kojih aviokompanije preusmjeravaju svoje letjelice u zemlje s povoljnijim uslovima.
Najviše su pogođeni domaći letovi, koji rade sa samo 49 posto kapaciteta iz perioda prije krize. Istovremeno, raste broj Nijemaca koji odmor provode kod kuće, lani su hoteli i hosteli u Njemačkoj ostvarili rekordnih 496,1 milion noćenja, a trend je nastavljen i ove godine. U prvoj polovini 2025. zabilježeno je 223,3 miliona noćenja, gotovo jednako kao lani, iako je broj stranih gostiju pao. Noćenja domaćih turista porasla su za više od 7 posto.
Pad dolazaka u Hrvatsku
Podaci eVisitora pokazuju da je u prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatsku stiglo oko 1,6 miliona turista iz Njemačke, što je pad od 3 posto, dok je broj noćenja smanjen za 2 posto (oko 10 miliona). Juni je donio rast dolazaka zbog praznika, ali je juli bio posebno loš, sa 7 posto manje gostiju i 5 posto manje noćenja. Budući da su juli i august mjeseci s najvišim cijenama, u njima se i najviše osjete gubici.
Prema DRV-u, Nijemci su prošle godine na putovanja potrošili rekordnih 83,4 milijarde eura, a ove godine se očekuje oko 85 milijardi. Za usporedbu, 2019. godine taj iznos je bio nešto manji od 70 milijardi eura.
Njemački mediji upozoravaju da se i turizam suočava s krizom, troškovi energije, hrane i rada rastu, a profitne marže padaju. Država je počela smanjivati naknade za garancijske fondove s 1 posto na 0,5 posto, a razmatra i sniženje PDV-a za ugostiteljstvo na 7 posto.


