Iz Konzorcijuma 'Logistika BiH', koji okuplja autoprijevoznike, za 1. septembar u 6 sati najavili su početak francuskog modela na bh. način primjene usporavanja lanaca snabdijevanja koji će se odvijati od lokalne zajednice do granice.
Koordinator Konzorcija Velibor Peulić kaže za Hayat da intenzivno rade sa svim institucijama, posebno se to odnosi na probleme koje imaju sa Upravom za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.
Danas smo radili s njihovim ekspertnim timom, od ponedjeljka radimo svaki dan da riješimo te probleme. Međutim, nama je resorno Ministarstvo komunikacija i transporta postalo najveća prepreka, desetine sastanaka smo imali sa našim ministrom (Edin Forto, op.a.) i naslušali smo se različitih obećanja, međutim nijedan jedini dogovor nije ispoštovan od strane ministra Forte. Moram reći da je to nama sada najslabija karika, ali nažalost obavještavamo građane da, budući da u posljednjih 20 godina ta ista mašinerija i potpisi koji dolaze iz ovog ministarstva komunikacija transporta žele se nastaviti i dalje, jer mi smo 243 miliona maraka, ne u budžete Bosne i Hercegovine, u budžet BiH svega milion i 300 hiljada je uplaćeno, ostalo je završeno nekim drugim instancama, upozorili smo ministra Fortu i on je čvrstio stao iza prijevoznika. Međutim, nijedan pravilnik nije izmijenjen po onome kako smo gaupozorili – kaže Peulić.

Dodaje da su predlagali da se uvede praksa iz Slovenije.
Nažalost, što se tiče Ministarstva komunikacija i transporta, za sada je ono jedino zbog koga mi krećemo u totalnu obustavu i primjenu tog francuskog modela. Drugi razlog je naša država, znači država Bosna i Hercegovina, mi smo se obratili ministru Konakoviću, tražili smo da zaštiti naše građane, međutim profesionalne vozače su nastavili i dalje da hapse u nama prijateljskim zemljama Austriji, Poljskoj, Njemačkoj. Tražili smo bilateralne razgovore sa tim ambasadorima, Evropskom komisijom, očigledno da, ili nismo imali snagu ili institucije Bosne i Hercegovine su potcijenile kakav je to ulog – kaže Peulić.
Podsjeća da Konzorcij predstavlja zajednicu od 47.000 zaposlenih i da su krvotok bh. privrede. Peulić napominje da imaju zaključke Vlade RS da je saglasna sa usvajanjem pravilnika o povratu akciza, a da isti takav zaključak još nisu dobili od Vlade FBiH.
To znači da ostajemo posljednja zemlja u Evropi koja nema povrat od akciza 50 posto. Želimo vratiti dostojanstvo ovoj transportnoj industriji i zato smo više puta sa ministrom Fortom diskutovali o tim stvarima, mi smo na strani Bosne i Hercegovine, ali da li će naš resorni ministar ostati na našoj strani ili će se opredijeliti da i danas koristi neke konsultacije, pravi neke radne grupe koje faktički nas su koštale 243 miliona jer smo bili jedina zemlja u Evropi koja je suprotno direktivi 203/59 izmislila neke stavke. Plenum je rekao dosta je bilo i moja uloga je da sada zajedno sa svim našim koordinatorima upoznamo cijelokupno stanovništo, to radimo svaki dan i nažalost moramo reći da ni ministar Staša Košarac nije uspio da ostvari ona svoja obećanja kada je u pitanju Ured za veterinarstvo, koordinacija, inspekcije itd. Razgovaramo sa svakom našom lokalnom zajednicom, obavještavamo načelnike, gradonačelnike, obavještavamo sve izvoznike, distributorske kuće, znači lanci snabdijevanja od 1. septembra do konačnog ispunjenja zahtjeva bit će obustavljeni – upozorava Peulić.
Naš sagorovnik dodaje da prijevoznici ponovo ulaze u jednu poslovnu godinu gdje smo jedina zemlja koja se još bavi nekim nacrtom izmjena dopuna određenih pravilnika.
Prijevoznici u BiH nikada nisu bili organizovaniji, nikada nisu bili jedinstveniji, mi zajedno od Save do mora, od Drine do Une najavljujemo protest do ispunjenja zahtijeva. Konzorcijum 'Logistika BiH' će obavijestiti u narednom periodu sve investitore koje nam dolaze iz susjednih zemalja, ali također i domaće investitore, da će lanci snabdijevanja biti poremećeni, da mi ovdje nismo samovoljno donijeli odluku naprečac, da 20 posljednjih mjeseci smo obavijestili sve političke stranke koje sada učestvuju u Parlamentu BiH, da smo obavijestili sve parlamentane komisije. Do sada nismo željeli ići van okvira naših institucija, sutra ćemo poslati pismo i međunarodnim institucijama jer naprosto idemo u cilju da zaštitimo svoja prava – kazao nam je Peulić.
Iz Konzorcija poručuju da se s njima više nikada neće moći manipulirati te da je Ministarstvo prometa i komunikacija u posljednjih 20 mjeseci samo kupovalo vrijeme.
Vremena više za njihove e-konsultacije, radne grupe nema, oni moraju početi raditi. Ovo nam je posljednji momenat da donesemo odluku, da li država BiH pobjeđuje birokrate koji nama 20 godina uzimaju 243 miliona i ne ide taj novac u budžet, ili će te birokrate nazvati ovu državu apsurdistan. Mi smo na strani BiH, ko god želi može da nam se pridruži, nećemo odustati, nema odgađanja do ispunjavanja zahtjeva. Naše centralno mjesto će biti u Parlamentu BiH, na četiri regije smo podijelili odgovornost, koordinatori rade na terenu, obavijestit ćemo sve međunarodne i domaće institucije da smo bili primorani i prisiljeni. Od sutra obavještavamo javnost zbog čega svako ministarstvo i onaj ko nije doprinio da se ispune zahtjevi, a to je u stvari bio uzrok zašto u 6 sati 1. septembra počinjemo sa našom akcijom – zaključio je Peulić.

