Konzorcijum ‘Logistika BiH’, koji okuplja domaće prijevoznike, zatražio je od Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine hitne izmjene zakona kako bi se omogućio povrat akciza na dizel gorivo koje se koristi za međunarodni drumski prevoz.

U slučaju da njihovi zahtjevi ne budu usvojeni, najavljuju proteste, obustavu međunarodnog prevoza i upozoravaju na moguće prijavljivanje BiH Evropskoj uniji zbog, kako navode, diskriminatorskih praksi prema domaćim firmama.

U svom zahtjevu, prijevoznici su istakli da trenutno nemaju pravo na povrat akciza, dok konkurentske kompanije iz Evropske unije i drugih zemalja regiona uživaju ovu povlasticu. Takav tretman, kako tvrde, stavlja domaće prijevoznike u neravnopravan položaj, čime se ugrožava održivost transportnog sektora koji zapošljava desetine hiljada ljudi u BiH.

Pored toga, u Konzorcijumu podsjećaju da su izvoznici usluga u drumskom transportu jedan od ključnih faktora za devizni priliv u BiH. Naglašavaju da je povrat akciza standardna praksa u EU i da bi se, uz implementaciju jednostavne digitalne evidencije, isti sistem mogao primijeniti i u našoj zemlji.

‘Pozivamo sve parlamentarce da podrže ovu inicijativu u duhu ekonomskog patriotizma, pravde i očuvanja transportnog sektora’, poručili su iz Konzorcijuma, apelirajući na brzu reakciju zakonodavnih vlasti.

Osim toga, Konzorcijum je poslao zahtjev i ministru komunikacija i prometa, Edinu Forti, tražeći hitnu reakciju na, kako tvrde, opstrukcije službenika tog ministarstva, kao i na nezakonite i neustavne odredbe Pravilnika o uslovima za izdavanje licence i kvalifikacijske kartice vozača.

Prema njihovim navodima, pravilnik koji je potpisao ministar Forto propisuje kriterije koji su stroži od onih u direktivama EU i ignoriše CEMT povelju kvaliteta, kršeći ustavne principe nadležnosti jer propisuje obrazovne standarde koji su, kako navode, isključiva nadležnost entiteta i Brčko distrikta.

‘Vjerujemo da imate snagu da prepoznate nepravilnosti i povučete akt ili ga uskladite, jer je u suprotnosti sa Ustavom BiH, zakonima o međunarodnom drumskom prevozu, o inspekcijama BiH i pravnom stečevinom EU’, stoji u saopćenju Konzorcijuma.

Konzorcijum također tvrdi da službenici ministarstva već 20 godina kroz netransparentne i neustavne mehanizme prebacuju stotine miliona maraka iz džepova prijevoznika prema odabranim pravnim subjektima, mimo budžeta, tržišnih pravila i javnog interesa. U razgovorima s Ministarstvom, kako kažu, umjesto konkretnih odgovora, dobijali su samo informaciju da su ‘formirane radne grupe’.

‘Usaglasili smo 15 tačaka sa ministrom Fortom, ali nismo obaviješteni u kojoj su fazi realizacije. Mi ne želimo radne grupe, već konkretne rezultate’, dodaju iz Konzorcijuma.

Ukoliko ne dobiju pravno obrazložene odgovore u zakonskom roku, prijevoznici su najavili da će biti primorani podnijeti zahtjev za ocjenu ustavnosti Ustavnom sudu BiH, dostaviti dokumentaciju Tužilaštvu BiH zbog sumnje u zloupotrebu položaja i pogodovanje, te obavijestiti nadležne komisije u Parlamentarnoj skupštini BiH.