Predstavnici Konzorcijuma Logistika Bosne i Hercegovine, udruženja koje okuplja ključne aktere transportno-logističkog sektora u zemlji, uputili su otvoreno pismo direktoru Uprave za indirektno oporezivanje (UIO), Zoranu Tegeltiji, te najavili proteste i blokade koje će započeti 1. septembra 2025. godine.

Kroz više direktnih sastanaka s predstavnicima UIO BiH, Konzorcijum je pokazao spremnost za konstruktivan dijalog i rješavanje problema koji ugrožavaju konkurentnost i održivost ovog sektora. Međutim, kako tvrde, realnost na terenu nije se poboljšala.

U početnim fazama razgovora, vaš tim je ostavio dojam stručnosti, otvorenosti i odlučnosti, što smo pozitivno prenijeli našim članicama. Na osnovu toga, poslovna zajednica imala je osnovana očekivanja da će dogovorene mjere biti brzo i efikasno sprovedene. Nažalost, sadašnji uslovi govore suprotno. Vrijeme čekanja na graničnim prelazima u prosjeku je poraslo na 14,5 sati, nastavlja se dvostruka naplata terminalskih usluga i prisutni su drugi nepredviđeni troškovi - navode iz Konzorcijuma.

Kažu da praksa pokazuje da se promjenom službenih osoba mijenjaju i pravila, što je krajnje neprofesionalno i neprihvatljivo.

Konzorcijum traži ujednačene procedure na svim terminalima u BiH:

Zahtijevamo da svi dogovoreni standardi važe i budu obavezni na svim carinskim terminalima u BiH, bez izuzetaka i bez personalne samovolje. Pravila ne smiju zavisiti od toga ko je tog dana dežurni na terminalu – nego moraju biti sistemska, jednaka i obavezujuća.

Prevoznici su 25. jula obavijestili sve političke stranke, entitetske vlade, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, kao i lokalne zajednice u kojima djeluju članice konzorcijuma, o početku priprema za proteste.

Ukoliko do 15. augusta ne vidimo konkretne rezultate, smatrat ćemo UIO BiH direktno odgovornim za eskalaciju krize i posljedice koje će uslijediti.

Podsjećaju da sektor okuplja više od 3.300 prevoznika s međunarodnim licencama, upravlja s više od 16.000 vozila, te da godišnje generišu desetine miliona maraka deviznog priliva, dok svakodnevno gube hiljade radnih sati zbog neažurnosti i neujednačenih procedura.

Među ključnim zahtjevima su:

- Jedinstvene i trajne carinske procedure na svim terminalima
- Uklanjanje dvostrukih naplata i neosnovanih troškova
- Primjena "zelenog puta", digitalnih displeja i standardizovanih kontrola
- Mjerenje vremena i učinka rada svih terminala
- Digitalizacija evidencija i izvještavanje o učinku carinskih službi
- Obračun štete zbog zadržavanja po uzoru na EU praksu – 40 EUR/sat

Na kraju pisma, prijevoznici poručuju:

Transportna industrija više nema vremena za eksperimente. Ako postoji stvarna volja da se izbjegne institucionalna i socijalna kriza – djelujte odmah. Očekujemo vaš hitan odgovor."