Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine, koji okuplja domaće prijevoznike, reagovao je na izjave ministra komunikacija i prometa Edina Forte, ističući da se umjesto otvorenog dijaloga ministar odlučuje za slanje saopćenja.
Tokom elektronske sjednice Predsjedništva Konzorcijuma, razmatrano je najnovije saopćenje ministra Forte.
‘Dok prijevoznici traže dijalog i konkretna rješenja, ministar izbjegava sastanke, ne odgovara na upite i umjesto razgovora javnosti plasira samo saopštenja’, naveli su.
Konzorcijum je potom ukazao na činjenicu da je ministar javno priznao postojanje problema.
‘Ministar je javno potvrdio da prijevoznici 'probleme voze svaki dan preko granice', čime je priznao realnost. Podsjećamo na njegova obećanja: troškovi po vozilu za 'papire' neće preći 100 KM obećano, ali nikada ispunjeno. Obećao je: 'Ja sam na strani prijevoznika', a danas preko 90 posto prijevoznika smatra suprotno. Vozače je nazvao 'najzdravijim dijelom privrede', ali ih je ministarstvo istovremeno ponizilo kroz nepravedne procedure prekvalifikacija, suprotne Direktivi 2003/59’, naveli su.
Posebno su se osvrnuli na neispunjena obećanja u vezi sa Code 95 i priznavanjem licenci.
‘Obećano je priznavanje EU Code 95 (npr. iz Slovenije), ali u praksi službenici tvrde da se 'ministar šalio'. Nama nije do šale. Dokumenta i licence iz Republike Srpske na državnom nivou se ne priznaju, stvarajući nesigurnost i duple troškove. Instrukcije za preuzimanje Code 95 nikada nisu poslane’, pojasnili su.
Kritike su upućene i na rezultate rada ministarstva, koje ocjenjuju kao nepostojeće.
‘eCMR rezultat je 0 posto. Dok zemlje regiona već primjenjuju eCMR, BiH stagnira. CEMT pravilnik proces još uvijek traje, iako je trebao biti završen početkom godine. Granice obećane olakšice nisu ostvarene; diskriminacija i hapšenja vozača se nastavljaju. Dok ministar obećava, mi smo već zakazali sastanak sa Evropskom komisijom 26.08.2025. godine’, poručuju.
Konzorcijum smatra da se formiranjem komisija problemi ne rješavaju, već dodatno komplikuju.
‘Dvadeset godina komisija donijelo je samo pogrešne odluke i dodatne troškove. Komisije su stvorile ambijent u kojem se u BiH od svih 'digitalizacija' jedino može SMS porukom dobiti ADR certifikat. Komisije Ministarstva komunikacija i prometa BiH doprinijele su da je danas lakše poslovati u svim državama regiona nego u vlastitoj zemlji’, pojasnili su.
Posebno su problematizirali tvrdnju o 70 posto realizacije.
‘Tvrdite da je realizovano 70 posto. To je sporan podatak u realnosti se radi samo o inicijativama, a ne o mjerama koje su stupile na snagu. Ova izjava je u rangu floskule 'narod zna'. Pitamo: da li je iko iz naroda rekao suprotno? Priznajemo Vam da ste nadprosječan menadžer u političkom životu, ali u inženjerskom smislu mjerljivost je jasna: od 17 tačaka nije realizovano ništa. Rezultat je nula. Tehničari znaju da postoje samo dvije opcije: 1 ili 0. Riješeno ili nije riješeno. Ovom prilikom se izvinjavamo svim prijevoznicima sa područja Sarajevskog kantona. Oni su nas još 15.04.2025. upozoravali da će naš rezultat sa Vama biti '0'. Tada smo ih kritikovali, ali, nažalost, morali smo priznati da su bili u pravu. Do danas je realizacija 0 posto’, navode.
Na kraju, Konzorcijum je naglasio da ključni zahtjevi i dalje ostaju bez odgovora.
‘17 usaglašenih tačaka i rezultanta je 0. Povrat akciza obećano, ali bez rezultata. Popust na cestarine obećan, ali bez rješenja. Povlačenje spornih članova Pravilnika (31 35) nije ni pomenuto. Protest 'do ispunjenja zahtjeva' počinje 1.9.2025. u 06:00 i trajat će dok se ne sprovedu stvarna rješenja’, zaključili su.


