Učenici Srednje zubotehničke škole prepoznali su problem kominikacije gluhonijemih osoba i onih sa oštećenim sluhom u njihovoj okolini, njihova razredna kolegica je osjetila sigurnost te je predočila probleme i poteškoće sa kojima se susretala kao dijete gluhonijemih roditelja.
Bilo koji vid komunikacije njenih gluhonijemih roditelja sa drugima bio je nemoguć, sama je morala odlaziti svuda s njima i biti prevodilac još u najranijoj dobi svog života.
Većina stanovništva ne poznaje znakovni jezik, prepreke su svakodnevne, borbu za ovu ranjivu skupinu ljudi ovoga puta vode oni najmlađi velikog srca.
U razgovoru sa Emom otkrila nam je da znakovni jezik koristi više nego riječi.
Prošla sam kroz razne poteškoće sa svojima roditeljima i u najjednostavnijim situacijama, ne mogu sami otići kod doktora niti razgovarati u Općini, to im stvara velike prepreke - navodi Ema, incijatorica projekta „Ruke koje govore“.

Znakovni jezik nije obavezni predmet u školama kao Engleski, Njemački ili neki drugi, mnogi ljudi nikada ne dobiju priliku upoznati način na koji mogu razumjeti gluhonijeme ljude.
Kažu da „koliko jezika znaš, toliko ljudi vrijediš“.
Emine razredne kolege tokom realizacije ovog projekta počinju učiti znakovni jezik i njihova vrijednost podiže se za svaku osobu kojoj stvaraju olakšice raznovrsnim aktivnostima ovog projekta.
Da bi na primjer doktor, profesor pa čak i komšija mogao da komunicira sa takvim osobama. Zar ne bi svijet bio ljepši kada bi svi imali pravo da budu shvaćeni i imali neku podršku - ističe Ema.
Projekat „Ruke koje govore“ ima za cilj podizanje svijesti za osobe sa oštećenjem sluha.
Najvažnije nam je pomoći ljudima ove ranjive skupine u komunikaciji, ali prednost smo dali oblastima medicine i stomatologije - navodi koordinatorica projekta i razrednica čiji je razred uključen u ovu inicijativu.

Do sada je značajan dio posla urađen, omogućili su olakšice putem umjetne inteligencije te su učenici napravili video materijal koji će poslati u medicinske i stomatološke ordinacije.
Učenici trećeg razreda su prepoznali problem poteškoća komunikacije gluhonijemih ljudi, sami osmislili program i aktivnosti kojim će pomoći svojoj razrednoj kolegici i svim ljudima koji pripaduju toj skupini.
Potreba za solidarnošću bila je jača čak i od školskih obaveza. Oni pored planiranja projekta svakodnevno izvršavaju svoje školske zadatke te ističu pomoć i poduršku koju im je razrednica pružila.
Odlučila sam da budem u ovom projektu baš iz razloga što je Ema ta koja je kod mene u razredu i jedna od meni bitnijih osoba. Osjećala sam tu potrebu da joj pomognem na neki način, mislim onoliko koliko ja mogu da joj pripognem i da vidim da je ona sretna i da se osjeća lijepo i uz moju pomoć i uz pomoć mojih kolega - navodi Asja Kadić.
Učenici su imali različite zadatke, svi su dali doprinos u oblasti u kojoj su najbolji i na taj način pokazali da je snaga zajedništva protagonista u borbi za stvaranje bolje budućnosti.
Prvobitno učestvujem da bih pomogao svojoj prijateljici koja ima roditelje sa tim poteškoćama. Moja uloga je taj tehnološki dio, pravljenje prezentacija i jako mi je zanimljivo jer sam i ja naučio znakovni jezik i to mi je vrlo drago - navodi Kičić Vedad
Zvanično otvorenje projekta bit će upriličeno od sutra svečanom ceremonijom gdje će prisustvovati pripadnici Udruženja gluhih Kantona Sarajevo, Slušne i govorne rehabilitacije te neki od pripadnika bit će i iz Direkcije za Evropske integracije.
Ema, incijatorica projekta, će svojim govorom dočarati poteškoće sa kojima se susretala te približiti važnost poznavanja znakovnog jezika. Ema će cjelokupni sutrašnji program prevoditi na znakovni jezik te se ada da će ispuniti svoj san i nakon punoljetstva zvanično postati tumač za znakovni jezik.


