Ako ste na TikToku, sigurno je da ste vidjeli tablu koja kombinuje ukuse čokolade, pistacija i tahinija sa filo pecivom, a inspirisana je arapskim desertom knafeh.
Original, pod nazivom Can't Get Knafeh of It, od strane FIX Chocolatier-a, prodaje se isključivo u UAE od 2022. godine. Postao je toliko popularan na društvenim mrežama da je u prodaji samo dva sata dnevno i često se rasproda za nekoliko minuta.
Ali sada su imitacije, poznate pod nadimkom "Dubai čokolada", preuzele supermarkete u Velikoj Britaniji, uključujući Waitrose, Lidl i Morrisons, a neki supermarketi ograničavaju broj barova koje kupci mogu kupiti.
Yezen Alani, koji je suvlasnik FIX-a sa svojom suprugom Sarom Hamoudom, rekao je za BBC da je globalna pažnja koju je Dubai čokolada privukla bila "laskava, ali i ponižavajuća".
FIX čokoladicu je prva zamislila Hamouda 2021. godine, koja je žudjela za okusima dok je bila trudna. Alani i Hamouda počeli su razvijati bar godinu dana kasnije, vodeći posao zajedno sa svojim korporativnim poslovima.

-Sara i ja smo odrasli u Velikoj Britaniji i preselili smo se u Dubai prije 10 godina, tako da imamo zapadnjačke i arapske korijene. Željeli smo da kreiramo ukuse koji su inspirisani time - kaže Alani.
Dio privlačnosti čokolade je i njena ekskluzivnost - možete je naručiti samo pomoću aplikacije za dostavu hrane, umjesto da uđete u prodavnicu ili da je uzmete u supermarketu. Košta oko 15 funti (oko 28 KM) po baru i može se kupiti samo u određenim satima u danu kako bi se osiguralo da kompanija može ispuniti sve svoje narudžbe.
Kanefah je popularni bliskoistočni desert, koji se pravi od naribanog peciva, fila od slatkog sira i pistacija. Jedan od razloga za porast popularnosti bara bile su društvene mreže - a viralni video korisnika TikTok-a Marie Vehere iz 2023. godine naveden je kao jedan od glavnih razloga za njegov uspon.
Na njemu se vidi kako Vehera po prvi put proba Knafeh bar - zajedno s nekoliko drugih koje je napravio isti čokoladar - i lajkovala se skoro sedam miliona puta.

Način na koji bar izgleda napravljen je za društvene mreže - od atraktivnih narandžastih i zelenih mrlja na vrhu glatke mliječne čokolade do zvuka hrskanja koji proizvodi kada odlomite komad.
Čokolada u kombinaciji sa pistacijama nije nova, ali pravi element koji se ističe je hrskava priroda punjenja, a filo pecivo daje teksturu i debljinu pločici.
Budući da je pločica Can't Get Knafeh of It dostupna samo u jednoj zemlji, drugi brendovi su počeli da prodaju svoje verzije u Velikoj Britaniji, uključujući švicarskog proizvođača čokolade Lindt čija se čokolada u Dubaiju prodaje za 10 funti (oko 19 KM) u supermarketima.

Drugu verziju je također prodao Home Bargains, dok supermarket Lidl ima svoju verziju za 4,99 funti (oko 9 KM) i također ograničava broj kupljenih artikala.
FIX čokolada se naplaćuje kao "desert bar" i mora se čuvati u frižideru, sa kratkim rokom trajanja kao i mnogi mliječni proizvodi. To nije slučaj s ostalima, koji su dizajnirani da imaju duži vijek trajanja.
Također možete vidjeti razliku u okusu i teksturi - originalna pločica je gotovo dvostruko veća od Lindt pločice, koja je više usklađena s veličinom i oblikom standardne čokoladice.