Nekada predstavljen s velikom dozom pompe kao revolucionarni iskorak u svijetu električnih vozila, Tesla Cybertruck danas se sve više spominje u kontekstu propuštenih prilika i razočarenja.
Prema podacima koje je nedavno objavio Kelley Blue Book, u drugom kvartalu 2025. Tesla je uspjela isporučiti samo 4.306 primjeraka svog kontroverznog modela, što je više nego prepolovljena prodaja u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada je broj prodatih vozila iznosio 8.755. To je pad od 50,8 posto i to u trenutku kada su očekivanja bila veća nego ikada.

Od trenutka kada je Elon Musk 2019. godine javnosti otkrio Cybertruck, dizajniran kao kombinacija SF filma i vojnog oklopnjaka, interes je bio ogroman. Najave da će biti jači od Fordovog F-150 i brži od Porschea 911 pobudile su maštu kupaca i medija širom svijeta.

Međutim, skoro šest godina kasnije, očigledno je da futuristički izgled, nespretne proporcije i astronomska cijena nisu naišli na odjek kod šire publike. Umjesto da dominira cestama, Cybertruck je postao vozilo za entuzijaste i kolekcionare i nišna atrakcija koja nikada nije zaživjela kao masovni proizvod.

Lansiranje je kasnilo godinama, a kada je napokon stigao na tržište krajem 2023. godine, osnovni model je koštao više od 72.000 eura, dok su naprednije verzije prelazile i granicu od 100.000. Prvi korisnici ubrzo su počeli ukazivati na niz problema kao što su softverske greške, slabiju završnu obradu i nezadovoljavajući domet a sve to bacilo je sjenu na visoka očekivanja.

Tesla nije jedina kompanija koja osjeća pad interesa za električne pikapove. Ford je u istom periodu zabilježio pad prodaje svog F-150 Lightning modela za 26,1 posto, prodano je 5.842 jedinica, što je značajan pad u odnosu na 7.902 iz istog kvartala prošle godine.

S druge strane, Chevroletov Silverado EV, koji je ostao vjeran klasičnijem dizajnu i realnijoj cjenovnoj politici, pokazuje drugačiji trend. GM je prodao 3.056 primjeraka što je rast od gotovo 40 posto u odnosu na prethodnu godinu. Iako brojke nisu vrtoglave, pokazuju da interes za električne pikapove postoji, ali pod uslovom da ponuda bude razumna i funkcionalna.

Za Teslu, loše vijesti se ne zaustavljaju samo na Cybertrucku. Kompanija je zabilježila ukupni pad prodaje električnih vozila u SAD-u od 12,6 posto tokom drugog kvartala. Model Y i dalje drži vodeću poziciju, a Model 3 bilježi rast, ali Cybertruck se već sada percipira kao 'najslabija karika' u Teslinoj liniji.

Cybertruck je trebao postati simbol nove ere automobilizma, spoj snage, tehnologije i avangardnog dizajna. Umjesto toga, postaje upozorenje koliko daleko mogu otići ambicije kad se ne susretnu s realnošću tržišta.