Iako je Kantonalni odbor Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja Kantona Sarajevo uputio apel premijeru KS Nihadu Uku za uvođenje potpune zabrane korištenja mobilnih telefona tokom nastave u osnovnim školama, do toga ipak neće doći.

Kako su istakli iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, u Federaciji BiH neće doći do pooštravanja kontrole korištenja mobilnih telefona u osnovnim školama.

Oni su svoj stav po tom pitanju razjasnili nakon što se i susjedna Hrvatska odlučila na restrikcije po tom pitanju.

Hrvatska, u kojoj će doći do izmjena pravilnika korištenja mobitela u osnovnim školama pa će ih, uz iznimke korištenja u edukativne svrhe ili zbog zdravstvenih potreba, osim na nastavi zabraniti i tijekom odmora, tako je ušla u društvo Francuske, Engleske, Nizozemske, Mađarske i Švedske.

Iz Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke ističu da upotreba mobilnih telefona i tableta na nastavi i dalje treba biti regulisana zakonskim i podzakonskim aktima na nivou kantona ili aktima škola.

Dodaju da su, na osnovu zastupničke inicijative Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH iz 2023. godine, a koja se odnosi na izradu propisa kojim bi se zabranila upotreba mobilnih telefona i tableta tokom trajanja nastave u svim osnovnim i srednjim školama u Federaciji BiH — osim u situacijama kada je upotreba neophodna iz edukativnih, medicinskih ili drugih opravdanih razloga — dostavili svoje mišljenje na dalje razmatranje kantonalnim ministarstvima obrazovanja u Federaciji BiH.

U dopisu kantonalnim ministarstvima, FMOZ je naglasio da su svjesni činjenice da prekomjerna upotreba mobilnih telefona ima negativne posljedice koje treba svesti na minimum.

U Federaciji BiH neće biti potpune zabrane mobitela u školama

U cilju osiguravanja kvalitetnog obrazovanja, uključujući jačanje digitalnih kompetencija učenika, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke već duži niz godina podržava projekte koji se odnose na jačanje digitalnih vještina učenika, ali i na zaštitu i prevenciju nasilja u digitalnom okruženju. Prekomjerna upotreba mobilnih telefona i tableta nosi sa sobom negativne posljedice, te smatramo da je potrebno raditi na tome da se svi negativni učinci današnjih tehnologija svedu na minimum - poručili su iz FMOZ-a za Fenu.

Iz Ministarstva je naglašeno da je dostavljena inicijativa opravdana te da načelno podržavaju pokretanje iste, a u cilju dobrobiti učenika, njihovog zdravlja, obrazovanja i odgoja.

Oni su naveli i škole u Zeničko-dobojskom i Tuzlanskom kantonu kao primjer onih koje kontroliraju korištenje mobilnih telefona.

U RS suprotna pravila

U bosanskohercegovačkom entitetu RS u nekim školama već je zabranjeno korištenje mobitela, uključujući i vrijeme odmora, a većina direktora zagovara strožije pravilo korištenja telefona u obrazovnim ustanovama i oko njih.

Ljubiša Blagojević, predsjednik Aktiva direktora osnovnih škola dobojske regije i direktor OŠ "Vuk Stefanović Karadžić", rekao je da su oni tražili da se uvede potpuna zabrana.

Ako đaci u školi koriste telefon, odmah im bude oduzet. Meni se donosi kao direktoru, te roditelj mora lično da dođe da preuzme telefon, a pritom se učeniku izriče i vaspitno-disciplinska mjera - pojasnio je Blagojević za medije.

U Kantonu Sarajevo protiv strogih zabrana

Ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota Muminović ističe da već postoje pravila koja se odnose na korištenje mobitela u sarajevskim školama.

Centralizirane zabrane bez ulaganja truda kratkoročno daju rezultate, ali dugoročno donose štetu. Personalno, nisam za centralizirane zabrane u kojima Vlada ili neki eksterni autoritet nešto zabranjuje, pogotovo ne u obrazovanju. Tako se stvara jaz između građana i vlada i tako se odgajaju poslušnici, a onda kreiraju režimi - navodi između ostalog.

U Federaciji BiH neće biti potpune zabrane mobitela u školama

Dalibor Tanić iz Vijeća roditelja Kantona Sarajevo za Hayat.ba je istaknuo da moramo vrlo jasno i precizno definirati šta je problem.

Mi znamo da ukoliko se desi nekakav problem u školi, da postoji jasno definisan protokol. Škola, odnosno sekretar ili pedagog, pozovu roditelja i kažu, desilo se to, molim vas dođite po dijete ili recite nam šta da se radi. Ali šta se dešava u onog momenta kada oni napuste školu, odnosno prostor? Kako možemo tada komunicirati? To su te dvije stvari koje čini mi se uvijek nisu jasne kroz ovu inicijativu - pojašnjava Tanić.