Smješteno u slikovitom andaluzijskom krajoliku Serranía de Ronda, maleno selo Juzcar jedno je od najneobičnijih mjesta na svijetu. Poznato kao Plavo selo, smjestilo se među zavojitim planinskim cestama i čarobnim pejzažima Andaluzije, a izgleda poput prizora iz animiranih filmova. Ovo selo, sa samo dvjestotinjak stanovnika, postalo je globalna atrakcija nakon što je 2011. godine obojano u plavo radi promocije filma o Štrumpfovima.

Marketinški stručnjaci kompanije Sony Pictures odabrali su Júzcar za promociju filma Štrumpfovi 3D. Selo je izabrano zbog svoje povezanosti s gljivama – simbolom Štrumpfova. Naime, na ovom se području već desetljećima obilježavaju Dani gljiva.

U ovom selu su skoro sve kuće obojene u plavo: Jedino crkvu nismo dirali

Na bojenje cijelog sela, uključujući kuće, gradske zgrade, pa čak i groblje, utrošeno je 4000 litara plave boje, a to se dogodilo 2011. godine, nakon što je ovo idilično mjesto odabrano kao glavna lokacija premijere i promocije filma Štrumfovi 3D. Jedina zgrada koja nije obojena je crkva, sagrađena 1505. godine. Na toj akciji radilo je 20 slikara koji su oslikali čak 175 građevina.

U ovom selu su skoro sve kuće obojene u plavo: Jedino crkvu nismo dirali

Uprkos dogovoru sa produkcijskom kućom Sony da će se nakon završetka snimanja filma selo vratiti u svoje staro ruho, stanovnici sela su glasali kako žele ostaviti plavu bajku zbog ekonomskog i turističkog procvata. U godinama koje su uslijedile selo je doživjelo fantastičan procvat – broj posjetitelja skočio je na više od 80.000 godišnje, a lokalna privreda dobila je snažan poticaj.

U ovom selu su skoro sve kuće obojene u plavo: Jedino crkvu nismo dirali

To što su pristali biti mjesto snimanja filma Štrumpfovi, njihova je najbolja odluka. Prije je, naime, ovo mjesto koje ima oko 300-tinjak stalnih stanovnika, posjećivalo otprilike 3000 ljudi godišnje, a sada posjećuje već spomenutih 80 000 i prava je svjetska turistička atrakcija.

Nakon što je prošlo snimanje i promocija, stanovnici Juzcara su odlučili zadržati zgrade obojene u plavo, nastavljajući kao selo štrumpfova i iskoristivši tu posebnost za privlačenje turista i stvaranje veće zarade među svojim stanovnicima. Od tada je stvoreno osam novih tvrtki, među njima tri pansiona, kao i nove javne službe i parkirališta.

Međutim, vlasnici robne marke Štrumpf (imanje tvorca Štrumpfova, belgijskog crtača stripova Pierrea Culliforda) zahtijevali su od seljana da plaćaju 12 % tantijema na sav prihod povezan sa Štrumpfovima. Do 2017. ovaj je sporazum bio osporavan. Selo je sada, barem službeno, ‘Plavo selo‘, a ne ‘Štrumpfovo selo‘, iako se ostaci snimanja Štrumpfova još uvijek mogu vidjeti. To uključuje plastičnog Štrumpfa od 214 cm, idealnog za selfije, piše familywelcome.