U svim osnovnim školama i gimnazijama u Zeničko-dobojskom kantonu od ove školske godine počela je primjena novih nastavnih planova i programa (NPP) razvijenih u skladu s zajedničkom jezgrom nastavnih planova u BiH, a zasnovanih na ishodima učenja.
Proces izrade NPP-a trajao je četiri godine, a obuhvatio je pilot fazu koju je koordinirala Misija OSCE-a u BiH, uz aktivnu ulogu Ministarstva za obrazovanje, nauku, kulturu i sport ZDK, Pedagoškog zavoda i sindikata obrazovanja.
Važno nam je da učenici borave u dobrim uslovima i da imaju besplatne udžbenike, ali je jednako važno i ono što će učiti. Novi nastavni plan i program treba biti odgovor na zahtjeve tržišta rada, ali i na odgojne potrebe djece.
Vjerujem da će ovi programi dati pozitivne rezultate, a mi ćemo pratiti njihovu primjenu i prilagođavati ih u skladu s potrebama - rekao je na press konferenciji premijer Nezir Pivić.

Uvođenjem novih nastavnih planova i programa Zeničko-dobojski kanton je postao prvi kanton u Federaciji BiH koji je u potpunosti završio kurikularnu reformu za osnovne škole i gimnazije.
Ministar za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Mirza Mušija kazao je: "Nastavni planovi i programi su živa materija i zato smo u protekle četiri godine imali eksperimentalnu fazu kako bismo se prilagodili tržištu rada. Sve je manje učenika zainteresovanih za gimnazije, a sve više njih bira stručne škole koje nude bržu obuku i praktična znanja potrebna za tržište".
Voditelj Odjela za ljudsku dimenziju u Misiji OSCE-a u BiH Ivo Lupis čestitao je Vladi ZDK-a i prosvjetnim radnicima na provedbi reforme, rekavši da ovaj proces predstavlja značajan korak naprijed u unapređenju kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja za sve učenike u ZDK-u.
Lupus je naglasio da su učenici u središtu nastavnog procesa, a uspjeh reforme zavisi od posvećenosti nastavnika i direktora škola te da misija OSCE-a ostaje pouzdan partner u pružanju podrške ovom važnom procesu.
Predsjednik Samostalnog sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja FBiH Selvedin Šatorović naglasio je da je reforma bila nužna jer su dosadašnji programi bili zastarjeli. Cilj je bio, dodao je, da se naprave savremeni planovi koji će donijeti bolje ishode učenja i rezultate naših učenika.
Šatorović je poručio da su nastavni planovi i programi živa materija i oni će se shodno potrebama mijenjati: "Važno je da nismo željeli nastavnike pretvoriti u administrativce, već im omogućiti podršku ministarstva u svakodnevnom radu".
Na press konferenciji je istaknuto da su nastavni planovi i programi srednjih strukovnih škola znatno fleksibilniji i oni kontinuirano prolaze izmjene, jer se nastoje pratiti potrebe tržišta rada te shodno tome uvoditi nova zanimanja, saopćeno je.

