PET KORAKA DO PRODUKTIVNOSTI ZA ONE KOJIMA JE DAN PREKRATAK

20 jan | 03:01
Puno je stresa u našim životima. Provodimo sate na poslu, u prometu, rijetko uzmemo vremena za pravi obrok, a kad dođemo doma iscrpljeni sjednemo na kauč i upalimo televizor. Ovo je tipičan dan velikog broja ljudi na planeti. Bez produktivnosti. Ponekad imamo osjećaj da nemamo dovoljno vremena za ništa.



Ljudi bi htjeli postići mnoge stvari, ali uglavnom misle da im manjka vremena. Kao da je 24 sata u danu malo, i da bi bilo bolje da dan traje 30 ili 40 sati.

Iako živimo u razdoblju najvećeg blagostanja ikad u ljudskoj povijesti, ljudi postaju sve depresivniji i zatvoreniji. Danas je doba trenutnih zadovoljstava i puno izbora, a sve je manje i manje istinski sretnih ljudi.

Većina ljudi ne završi ono što započne, ne živi zdravim životom, ne može se riješiti nezdravih navika, niti sjedilačkog načina života. Novogodišnje odluke krše se nakon nekolikog dana, i nikad se ne ostvare, prenosi Hoću.ba.

Kako možemo živjeti pun produktivnosti i sretno? U čemu je tajna? Što trebamo napraviti da bismo postigli ono što želimo i stavili vječni osmjeh na lice?

Nema nikakve tajne, ali postoje neke stvari koje možete učiniti kako bi poboljšali svoj život. Trebate shvatiti da ne postoji nikakva tajna pilula kojom možemo okrenuti stvari.

Dugotrajna promjena zahtjeva puno rada i samodiscipline. Ne postoje besplatne stvari u životu, i što to prije shvatite, to bolje za vas.

Što biste onda trebali učiniti da budete sretni? Blog dumblittleman podijelio je s nama 5 savjeta:

1. Morate postaviti prioritete

Mnogi su ljudi shvatili važnost postavljanja ciljeva. Već smo pisali o metodama postavljanja ciljeva, ali većina ih ljudi i dalje teško postiže. Jedan od glavnih razloga za to je što zaboravljaju postaviti prioritete. Ljudi pokušavaju obaviti puno stvari od jednom, a na kraju ne naprave ništa. Umjesto toga trebali bi početi polako. Odredite nekoliko ciljeva koje uistinu morate ostvariti i na njima radite.

Koje su vam stvari važne? Koje od njih trebate prve obaviti? Radite na njima odmah, a nakon što ste postigli najbitnije ciljeve, radite na onim drugima.

2. Vježbajte svoju snagu volje

Većina ljudi zna da je važno imati veliku snagu volje, ali im je i dalje nedostaje. Volja je ograničen resurs. Kad je potrošite, jedno je vrijeme nećete moći koristiti za druge stvari. No dobra vijest je da je moguće vježbati snagu volje i istrenirati da bude veća.

Da bi povećali moć volje trebate mijenjati navike. Počnite polako i postepeno se trudite sve više. Tako ćete odjednom nakon nekoliko tjedana imati veću snagu volje za postići stvari od kojih biste prije lako odustali. Kad razvijete snagu volje u jednom području, moći ćete je koristiti i za druge stvari.

3. Razvijte pozitivne navike

Kako bi stvorili trajnu promjenu, trebamo usmjeriti volju na razvijanje zdravih navika. Kad nešto pretvorimo u rutinu, nećemo više trebati trošiti puno energije, nego ćemo to obavljati automatski. Trebat će vam snage volje za postaviti prvu rutinu i pripadajuću naviku, ali nakon toga će vam biti lakše.

Dobro okruženje ključ je za održavanje navika. Želimo li primjerice razviti naviku zdravijeg hranjenja, treba napuniti hladnjak zdravim namirnicama. Kad ogladnite i odete do hladnjaka, moći ćete birati samo između zdravih stvari. Kad se jednom naviknete na ovo, vaše tijelo će prestati žudjeti za nezdravom hranom.

4. Jedite i vježbajte

Vaše tijelo i mozak trebaju glukozu da bi funkcionirali. Znanstvena istraživanja su dokazala da ljudi koji imaju tijela dobro opskrbljena glukozom, imaju veću snagu volje i donose pametnije odluke. Ako vam tijelu nedostaje ovog goriva, lako se umorite i donosite loše odluke. Tako da trebate jesti, pogotovo hranu koja vam puni tijelo snagom.

Trebate i redovito vježbati. To je ultimativni test vaše snage volje. Kad vam vježbanje postane navika, odjednom ćete dobiti i volju i za druga područja u životu. Uz sve ovo, ne smijete naravno zaboraviti ni dobro se naspavati noću. San je jako bitan i vaše tijelo mora biti odmoreno da bi normalno funkcioniralo.

5. Fokusirajte se na stvari koje možete kontrolirati, a ne na one koje ne možete

Ovo je klasični stoički princip koji je važno zapamtiti jer vam pomaže da se koncentrirate i vodite sretniji život. Trebate uzeti stvar u svoje ruke i pokušati poboljšati stvari koje možete.

Povećati mišiće je nešto na čemu možete raditi i nešto što možete i ostvariti. Ako ste niskog rasta, i već zakoračili u četrdesete; nemojte stalno žaliti zbog toga. Umjesto toga budite zahvalni na onom što imate i pokušajte napredovati u stvarima koje možete kontrolirati.

Vidite da su stvari jednostavne. I vi možete biti produktivniji i sretniji. Samo trebate držati ovih 5 principa na umu i na njima raditi. Put neće biti lak, ali ustrajte. Bit će vam drago na kraju. Napokon ćete imati osmjeh na licu jer ste postigli pravu sreću.



(Hayat/Foto: Arhiva)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE



KOMENTARI