EVO KOJOM HRANOM MOŽETE NADOKNADITI NEDOSTATAK MAGNEZIJA

13 apr | 11:43
S obzirom na to da je današnja ishrana siromašna magnezijumom, puno ljudi sve više osjeća simptome nedostatka ovog minerala.

Najčešći simptomi su umor i grčevi u mišićima, sklonost visokom krvnom pritisku i začepljenju krvnih sudova, depresija i srčana oboljenja, prenosi portal Žena sam ja.

Magnezijum je izuzetno važan za naš organizam jer učestvuje u više od 300 biohemijskih procesa. Djeluje tako da opušta krvne sudove, snižava krvni pritisak, čuva zdravlje nervnog sistema, ublažava umor i nesanicu, smanjuje bolove i grčeve u mišićima i sprječava srčani udar.

Kada je riječ o dnevnom unosu, preporuka za odraslog muškarca je 400 - 420 mg, a za žene u prosjeku 310 - 360 mg magnezijuma dnevno.

Namirnice bogate magnezijom

Uvrstite ih u vaš jelovnik i kroz njih unesite ovaj mineral neophodan za vaše zdravlje.

Špinat

Osim što sadrži obilje gvožđa, špinat je izvrstan izvor magnezijuma. Jedna šolja špinata sadrži čak 150 mg ovoga minerala. Ovo zeleno lisnato povrće ima protivupalna svojstva i štiti od kardiovaskularnih bolesti i raka. Folat, vitamin B-kompleksa prisutan u špinatu, smanjuje upale krvnih sudova i snižava krvni pritisak. Budući da se čak 25 posto folata gubi dužim kuvanjem, špinat je najbolje jesti sirov ili vrlo kratko kuvan na pari.



Tamna čokolada

Procjenjuje se da 100 g tamne čokolade sadrži više od pola preporučene dnevne količine magnezija. Poznato je i da čokolada sa visokim postotkom kakaoa čuva zdravlje srca, podiže raspoloženje te reguliše nivo šećera zahvaljujući niskom glikemijskom indeksu.Flavonoidi iz tamne čokolade opuštaju krvne sudove i snižavaju krvni pritisak.

Smeđa ili integralna riža

Šolja smeđe riže sadrži oko 20 posto preporučene dnevne količine magnezijuma. Ima dva puta više magnezija, kao i vitamina B1 i B3 nego bijela riža. S obzirom na to da djeluje protiv proteina angiotenzina II koji povišava krvni pritisak, ova riža snižava pritisak i smanjuje rizik od začepljenja krvnih sudova. Također, smanjuje rizik od raka debelog crijeva i dijabetesa tipa 2.



Bademi

100 g badema sadrži čak 75 posto preporučene dnevne količine magnezija. Osim toga, oni obiluju bakrom, manganom, cinkom, fosforom i željezom. Zahvaljujući magneziju, vitaminu E i ostalim antioksidansima, bademi podstiču protok krvi, čuvaju zdravlje srca i krvnih sudova, snižavaju krvni pritisak i smanjuju umor.

Smokve

Ovo veoma zdravo mediteransko voće, i u svježem i u sušenom obliku, obiluje brojnim vitaminima i mineralima, poput kalcija, bakra, mangana, kalija, željeza, fosfora selena i cinka.Četiri šolje sušenih smokava sadrže 100 posto dnevno preporučene količine magnezija.Zahvaljujući sadržaju kalija i magnezija, smokve imaju utjecaj na snižavanje krvnog pritiska, a zbog vitamina B-kompleksa podižu raspoloženje i povećavaju nivo energije.



Bamija ili okra

Ova se tropska biljka i mahunarka na Istoku već vijekovima koristi u kulinarstvu, kao i za liječenje probavnih smetnji, crijevnih tegoba, srčanih bolesti, oboljenja jetre i sl. Bamija doprinosi gubitku kilograma i smanjuje umor. Jedna šolja bamije sadrži 70 mg magnezija, što je oko 15 posto preporučene dnevne količine ovog minerala.Bamija takođe obiluje vlaknima i vitaminima B6, A i C.

Avokado

Ovo supervoće koje potiče iz Meksika i Srednje Amerike sadrži više vitamina i minerala nego bilo koja druga vrsta voća. Bogat je izvor magnezija, kalija, fosfora, cinka, željeza i bakra.Jedan srednje velik plod sadrži 15 posto preporučene dnevne količine magnezija. Avokado smanjuje umor i smiruje nervni sistem, te se preporučuje trudnicama i osobama koje su pod stresom. Osim toga, zahvaljujući magneziju i kaliju, na prirodan način snižava krvni pritisak te čuva zdravlje srca i krvnih sudova.



Bundeva

Šolja nasjeckane bundeve sadrži oko 60 mg magnezija. Bundeva je izvrstan diuretik, pomaže kod upala mokraćnih puteva, bubrega i žuči, kod reumatskih oboljenja i sl. Osim magnezija, sadrži fosfor i kalcij, koji su važni za izgradnju zdravih kostiju, zatim željezo i kalij, koji je važan za zdravlje srca, kao i mangan, koji čuva kožu. Bundevine sjemenke takođe obiluju magnezijom – na 100 g sadrže više od 70 posto preporučene dnevne količine magnezija.

Ostali značajni prirodni izvori magnezija su:



  • Cvekla: 1 šolja - 100 mg magnezijuma
  • Brokula: 1 šolja - 33 mg magnezijuma
  • Banane: 1 banana srednje veličine - 30 mg magnezijuma
  • Leća: 1 šolja - 18 posto preporučene dnevne količine magnezijuma
  • Krastavci: 1 šolja - oko 40 mg magnezija
  • Grašak: 1 šolja - 70 mg magnezijuma
  • Indijski oraščići: 100 g - 70 mg magnezijuma.




(Hayat/Foto: Pixabay)


Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE



KOMENTARI