BRENDING KONFERENCIJA: INTERVJU SA RAVIDOM KUPERBERGOM

30 maj | 08:24

Hoćete li da pričamo o strategiji? Ne dok je Ravid u sali. Tad se samo sjedi i sluša. I što bolje slušaš, to bolje shvatiš kako otključati sva skrivena vrata ljudskog uma, te iza njih pronaći preciznu mapu koja otkriva kako razmišljati kao niko drugi na planeti. Ravida ćemo zapravo najbolje opisati ako kažemo da je on alhemičar za misli. To otprilike znači da on može pomoći da izdvojite svoju najbolju misao i da od nje napravite “zlato”. Eto, tako nekako izgleda jedan trening s Ravidom u kompaniji Mindscapes, gdje je trenutno jedan od partnera. Njegovu ekspertizu testirali su skoro svi – Publicis, Grey, TBWA, Google, Unilever, Telenor i mnogi drugi brendovi. Konačno je red došao i na nas. Ako vas ne plaše vaše kreativne mogućnosti, onda je ovo predavanje jedno od onih koje ne smijete propustiti u svom životu.

Ako pogledate iz perspektive svog klijenta, kako biste opisali Ravida Kuperberga?

Mislim da ja nisam bitan. Trudim se da u svoje sesije unesem energiju i vještinu moderiranja. I da sve dobro izgleda. Iskreno vjerujem da su istinski heroji “mindscapes“ treninga jedinstveni alati za razmišljanje koje dajemo ljudima – alati koji predstavljaju zaseban entitet.

Oni su kao aktivni vodiči u našoj glavi, koji organizuju haos što nam je potreban da bismo došli do disruptivnih ideja.

Možete li, s postojećim profesionalnim iskustvom, predvidjeti da li će kampanja biti uspješna? Postoji li određeni znak?

Ne uvijek.

Ipak, mogu reći da često najkreativnije i najmoćnije ideje odmah ne izgledaju neodoljivo i ne izazivaju pozitivnu reakciju, kao što bi se moglo očekivati. Obično je ideja koju svi odmah usvoje zapravo ona koju je najlakše razumjeti i koja je najviše povezana s onim što ljudi očekuju da čuju. To nije nužno i najbolja ideja.

Takođe mislim da se moć ideje ne mjeri samo razmišljanjem o konceptu, već i razmišljanjem o radnjama koje će oživjeti ideju, kao i o konačnim rezultatima. U kompleksnoj stvarnosti u kojoj živimo, to je izuzetno važno. Nije dovoljno znati gdje ideja počinje. Moramo da razmotrimo i gdje želimo da se završi, u smislu iskustva i vrijednosti brenda.

Koje su najbolje navike kreativnih mislilaca?

Ima ih nekoliko. To je, prvenstveno, sticanje što više životnog iskustva. Razmišljanje uz radni sto, konstantno traganje za inspiracijom u svijetu oko nas. Zatim, sposobnost da u našim umovima prevaziđemo mentalne barijere i limite koji ograničavaju našu maštu i intuitivno okreću naš um protiv nas, kad je u pitanju kreativno razmišljanje, tako što npr. automatski povezuju sisteme i resurse s njihovom poznatom strukturom i funkcijom.

Također, tu je i sposobnost upravljanja umom na način koji je sličan dječijem, kako bi se prevladala ograničenja – tako što se ništa ne uzima zdravo za gotovo i ništa se ne smatra nemogućim.

Ne treba zaboraviti ni da sistematsko kreativno razmišljanje, koje nudi tehnike za specifične načine razmišljanja, također može biti od velike pomoći. Talentovani kreativni mislioci, kada je to potrebno, takve tehnike koriste automatski. Međutim, umiju ih koristiti i sistematično, a smatraju ih alatima za otvaranje uma i ukidanje ograničenja.

U konačnici, vrhunski kreativni mislioci imaju glad - da stalno traže bolje rješenje, nove kreativne mogućnosti. Ne zaljubljuju se u postojeću ideju.

Može li se sposobnost kreiranja nevjerojatnih ideja naučiti, ili moraš biti rođen s tom vještinom?

Istraživanje s kraja 70-ih, koje je u Berkleyu proveo dr. Donald Mckinnon, bavilo se pitanjem šta je to što neke ljude čini kreativnijim od drugih, a pokazalo je da je kreativnost način na koji upravljate svojim umom. Kreativni ljudi se više igraju s idejama i nisu previše opsjednuti posljedicama. To im omogućava da naprave pomake u razmišljanju. Ovo je, naravno, pojednostavljen sažetak istraživanja, koje možete pronaći online (ili naučiti više o njemu iz predavanja o kreativnosti, koje je održao John Cleese iz Monty Python-a).

Kreativni mislioci, kako već ranije rekoh, razmišljaju poput djece - na osebujniji način nego što možemo zamisliti. Jednom kad pronađu ideju, mogu da je probave kao profesionalci i razmotre da li, i kako, ona odgovara njihovim potrebama. Nivo kreativnog razmišljanja i vještina kreativne razigranosti nisu jednake kod svih ljudi. Međutim, svako može poboljšati svoje vještine kreativnog razmišljanja. Čak i oni najkreativniji. To je smisao “mindscapes“ treninga. Dekodiramo obrasce razmišljanja ugrađe u najkreativnije ideje - tako da možemo učiti iz njih i koristiti ih kako bismo usmjerili naše umove u specifične kreativne načine razmišljanja.

Šta možemo očekivati od vašeg predavanja na BK09?

Nadam se da ću vam pokazati kako da iskoristite svoje kreativne vještine na efektivniji i efikasniji način. Pomoći ću ljudima da shvate da uz logiku i strukturu mogu lakše i kreativnije komunicirati svoj brend.

Takođe je važno napomenuti da predavanje nije o tome kako ljude pretvoriti u kreativne mašine, već o tome kako pomoći ljudima da napreduju i bolje iskoriste vlastite vještine kreativnog mišljenja.

Brending konferencija je strukovni događaj u Bosni i Hercegovini koji okuplja eksperte sa specijaliziranim znanjima u poljima brendinga, marketinških komunikacija i medija. Prva konferencija održana je 2011. godine, a od tada je zabilježeno preko 3.100 sudionika iz 15 zemalja, koji su tokom imali priliku slušati preko 165 govornika.

(Hayat)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE