KAKO SPRIJEČITI BOLEST ENDOKRINOG SISTEMA: OVA HRANA ČUVA ZDRAVLJE VAŽNIH ŽLIJEZDA

31 jul | 21:47

Endokrine žlijezde utiču na metabolizam, reprodukciju, spavanje, krvni pritisak i zdravlje srca. Evo koje namirnice treba redovno da jedete kako biste sačuvali zdravlje žlijezda...



Endokrini sistem čine žlijezde koje oslobađaju hormone i koje su rasprostranjenne po tijelu. To su pinealna žlijezda, hipotalamus, hipofiza, tiroidna, paratiroidna žlijezda, timus, nadbubrežna žlijezda, pankreas, jajnici i testisi.

Endokrine žlijezde utiču na metabolizam, reprodukciju, spavanje, krvni pritisak i zdravlje srca. Kao vid najbolje prevencije bolesti endokrinog sistema, važno je da promjenite način ishrane i konzumirate namirnice koje su presudne za održavanje žlijezda zdravim.

Evo koju hranu treba da jedete:

1. Štitna žlijezda

Vitamin D pomaže da se kontroliše produkcija hormona štitne žlijezde. Zato je važno da jedete namirnice bogate vitaminom D, kao što je ulje od jetre bakalara, organska jaja, mliječne proizvode, žitarice, pečurke i riblje ulje.

Takođe, selen je vrlo važan za rad štitne žlijezde, pa treba jesti brazilski orah, tunu, sardine, škampe, školjke i losos. Jod je takođe neophodan za pravilno funkcionisanje štitne žlijezde, a namirnice koje sadrže jod su: žitarice od cijelog zrna, losos, bakalar, jogurt, piše Lovesensa.



2. Nadbubrežna žlijezda

Istraživanje nutricionista sprovedeno 2009. godine dokazalo je da za zdravlje nadbubrežne žlijezde treba jesti protivupalne namirnice.

Preporučuje se svakog dana da jedete voće i povrće, žitarice od cijelog zrna, orašaste plodove, sjemenke, mahunarke i ribu.

3. Hipotalamus

Stručnjaci ističu da za zdravlje hipotalamusa treba izbjegavati zasićene masti i više konzumirati poluzasićene masne kiseline.

Namirnice bogate omega 3 i omega 6 masnim kiselinama su: ulje sjemena lana, bundevine sjemenke, losos, sardina, tuna, jaja i organska govedina.

4. Epifiza

Vitamini B5 (pantotenska kiselinaI) i vitamin B6 (piridoksin) pomažu epifizi da funkcioniše i produkuje melatonin, odnosno hormon koji utiče na prirodni ritam organizma.

Hrana koja sadrži ove vitamine je: avokado, mahunarke, sočivo, gljive, krompir, tuna i ćuretina.



(Hayat / Foto: Pixabay)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE