INTERNET KOMUNIKACIJA: ONI KOJI STAVLJAJU TAČKU NA KRAJU REČENICE SU NEPRISTOJNI?

2 aug | 20:47

Tačka na kraju rečenice u komunikaciji preko interneta - da li je pokazatelj nepristojnosti? Izraz lijenosti ili kreativnosti u internetskoj komunikaciji? Odgovore na ova pitanja je potražio BBC.

Stručnjakinja za upotrebu jezika na internetu Gretchen McCulloh smatra da se oni koji upotrebljavaju tačku na kraju rečenice doživljavaju kao nepristojnim zbog dosadašnjeg načina komunikacije na internetu.

Rezultati istraživanja koje je proveo američki Univerzitet Binghamton 2015. godine je pokazao da se na osobe koje stavljaju tačku na kraju rečenice gleda kao na manje iskrene. Istraživanjem je bio obuhvaćeno 126 studenata.

McCulloh je ocijenila kao prihvatljivim da se tačka stavlja na kraju rečenice koja ima ozbiljan sadržaj. To navodi na zaključak da kontekst poruke određuje kada staviti, a kada izostaviti tačku.

Tog mišljenja je i profesorica lingvistike na britanskom Univerzitetu Aston Erika Darics. Ukazala je na to da rjeđe stavljaju tačku mladi ljudi. Tvrdi da postoje sličnosti između Ujedinjenog Kraljevstva i sjeverne Amerike u upotrebi ovog interpunkcijskog znaka. Da kulturološke razlike oblikuju komunikaciju preko interneta, kao primjer je navela to što Amerikanci i Kanađani na kraju poruke ne ispisuju x kao znak za poljubac, dok Britanci to čine.

Sljedeće pitanje koje se postavlja da li postojeći način komunikacije preko interneta izraz lijenosti ili kreativnosti.

Darics smatra da je riječ o ovom drugom jer su ljudi primorani da iznađu način kako da vjerodostonije i ubjedljivije izraze svoje osjećaje.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE