ŠTA KAD VAS NA POSLU UHVATI NAPAD PANIKE? VEOMA JE VAŽNO ZNATI KAKO TADA POMOĆI SEBI!

3 aug | 10:20

Čim osjetite prve simptome napda panike na poslu, duboko dišite, umijte se hladnom vodom i napravite pauzu dok se ne vratite u normalu. Anksioznost i panični napadi danas su veoma česta pojava kod ljudi, pa i te kako utiču na kvalitet života.



Napad panike izuzetno je neprijatan, traje od nekoliko sekundi do nekoliko minuta, a osoba koja ga ima preplavljena je intenzivnim osećajem straha.

Također, ima osećaj kao da će dobiti srčani udar, a u nekim slučajevima i da će poludjeti. Simptomi uključuju lupanje srca, bol u grudima, vrtoglavicu, ošamućenost, mučninu, osećaj gušenja, otežano disanje, trnce ili ukočenost u rukama, navalu vrućine i strah od gubitka kontrole.

Ukoliko do ove pojave dođe na poslu, evo nekoliko korisnih savjeta šta da uradite.

Prepoznajte simptome

Prepoznajte znake koji upućuju na to da će uskoro uslijediti napad panike.Čim počnete da se osjećate uznemireno i neprijatno, pokušajte da držite kontrolu nad situacijom.

Osvježite se 

Kada vas preplavi neprijatno stanje, idite do najbližeg kupatila i polako se umijte što hladnijom vodom. Pokušajte se skloniti od trenutne situacije koja vam je izazvala stres. Možete, ukoliko ste u stanju, da izađete napolje ili da sjednete u salu ili prostoriju za sastanke radi privatnosti.

Fokusirajte se na disanje 

Budite svjesni načina na koji dišete. Udahnite polako, ali duboko kroz nos, pa izdahnite kroz usta trudeći se da tako usporite rad srca. Ovi savjeti mogu vam biti od velike pomoći.

Kratka šetnja

Ukoliko ste u stanju, kratka šetnja oko zgrade u kojoj radite može pomoći da se anksioznost ublaži. Ako se osjećate nesigurno, pozovite u pomoć kolegu da izađe s vama.

Koristite čula 

Fokusirajte se na nešto što možete dodirnuti, pomirisati, osjetiti ili okusiti. Ovo vam može skrenuti pažnju na nešto drugo, a ne na simptome napada panike.

Potražite stručnu pomoć 

Razgovarajte o svom stanju s psihijatrom ili drugim ljekarom koji će vam dati dijagnozu, napraviti plan liječenja, dati terapiju i posavjetovati vas za situaciju kroz koju prolazite.

Recite kako se osjećate 

Radna okruženja se razlikuju, ali je važno istaći da vam na prvom mjestu uvijek mora biti zdravlje. Recite kolegi ili šefu da imate problem (to nije nikakva sramota, mnogi s ovim muku muče) kako bi imao razumijevanja ukoliko vam za vrijeme radnog vremena bude potrebna pauza da biste se vratili u normalu.



(Hayat / Foto: Ilustracija)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE