ZAŠTO NEKI LJUDI SVAKE GODINE IMAJU GRIPU, A DRUGI NIKADA?

10 jan | 20:14


Nitko ne želi da se prehlada ili gripa dočepa baš njega. Zato je kraj godine rezerviran za traženje najboljeg načina za jačanje imuniteta i preživljavanje zime bez tegoba poput začepljenog nosa, šmrcanja i umora. Novija istraživanja potvrđuju mnoge načine pomoću kojih možemo ostati zdravi.



Na primjer, istraživanja su pokazala da ljudi s nedostatkom vitamina D imaju 11 puta veću vjerojatnost da obole od prehlade ili gripe, dok se uzimanjem nadomjestaka vitamina D može smanjiti mogućnost obolijevanja za 42 %.

Postoji mnogo jednostavnih stvari koje možete napraviti kako biste izbjegli gripu, a tu su uvijek i dodaci prehrani koji će osigurati optimalno funkcioniranje imunološkog sustava. Dr. Mark Hymann s istoimenog portala donosi nekoliko korisnih savjeta za zimu bez prehlade i gripe.

Za početak, neka hrana bude vaš lijek.

Pijte puno tekućine, posebice toplih napitaka. Uz hladan i suh zimski zrak posvuda oko nas, hidratacija predstavlja poseban izazov. Konzumiranje dovoljne količine tekućine osigurava nesmetano odvijanje svih funkcija vašeg tijela, uključujući i rad imunološkog sustava. Spremajte juhe i temeljce (najbolje je početi od nule iz svježeg povrća) koje ćete moći konzumirati tijekom tjedna. Svakodnevno pijte biljne čajeve poput đumbira i ehinaceje. Držite bocu filtrirane vode s vama cijelo vrijeme. Izbjegavajte koncentrirane voćne sokove i zaslađena pića zato što velik udio šećera loše utječe na imunološki sustav. Ako vas baš uhvati želja, razrijedite sok s 2/3 vode.

Pokušajte svakodnevno ispiranje slanom otopinom. Uz izbjegavanje dehidracije, pokušajte ispirati svoje sinuse blagom slanom vodom, što pomaže u održavanju sluznice nosa vlažnom i efikasnijoj zaštiti od mikroba. Možete koristiti neti posudu ili plastične boce koje dolaze s fiziološkom otopinom, što je praktično rješenje koje možete ponijeti sa sobom na putovanje ili u ured. Nakon uporabe dobro ih isperite toplom vodom i sapunom te pustite da se osuše na zraku. Studije su pokazale da je ispiranje jedan do dva puta dnevno sasvim dovoljno pa nemojte pretjerivati s ovom navikom.

Izbjegavajte jednostavne šećere što je više moguće. To uključuje slatke poslastice i deserte, ali i bijelo brašno te proizvode od rafiniranih žitarice koji se brzo pretvaraju u šećer. Istraživanja su pokazala da rafinirani šećeri mogu na nekoliko sati nakon unosa potisnuti djelovanje imunološkog sustava.

Jedite proteine uz svaki obrok. Proteini izgrađuju naše tijelo, što uključuje imunološki sustav i sustav organa za izlučivanje. Zato ubacite organski uzgojene životinjske ili biljne proteine, kao što su mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke, u svaki obrok i međuobrok.Dodajte češnjak, luk, đumbir i ostale začine vašim obrocima. Navedene začine, ali i mnoge druge poput origana, curryja ili kurkume, ubacite u svoje juhe, umake i jela od povrća jer svi oni nude širok spektar antimikrobnih svojstava.

Jedite više obroka šarenog voća i povrća bogatog vitaminima C, A i fitonutrijenatima koji stimuliraju rad imunološkog sustava. Birajte lisnato zeleno povrće, brokulu, cvjetaču, paprike, slatki krumpir i tikvice. Neka vam cilj budu tri do četiri obroka voća i četiri ili više obroka povrća dnevno.

Spavajte dovoljno. Svi znamo da san obnavlja i liječi tijelo. Bez dovoljno sna riskirate otežano funkcioniranje imunološkog sustava. Uhvatite bolji ritam spavanja i krenite ranije u krevet u ovim mračnim zimskim noćima. Pokušajte svake noći uhvatiti sedam do osam sati sna. Prakticiranje raznih tehnika opuštanja i disanja tijekom dana kako biste se riješili stresa i smirili um također je vrlo korisno za mirno prospavanu noć.

Redovito vježbajte. Blaga do umjerena tjelovježba (oko 30 - 45 minuta) pomaže u jačanju imunološkog sustava. Izbjegavajte iscrpljujuće vježbe kao što je trening izdržljivosti ako se osjećate loše jer će to dodatno oslabiti imunološki sustav.

Ostali dodaci prehrani korisni u prevenciji gripe

Vitamin D3: Razina vitamina D ključna je za optimalno funkcioniranje vašeg imunološkog sustava, a to se tijekom zimskih mjeseci ne može postići bez uzimanja dodataka prehrani. Potrebna razina vitamina D3 kreće se između 30 ng / dl i 50 ng / dl. Kako biste dosegli potreban nivo, počnite s 2000 IU za odrasle i 1000 IU za djecu, iako je mnogima potrebno i do 5000 IU vitamina D3 dnevno u zimskim mjesecima.

Vitamin C: Uloga vitamina C u borbi protiv gripe dobro je poznata. Uzmite 500 - 1000 mg tijekom dana uz obroke i međuobroke.

Cink: Birajte između dodataka prehrani ili hrane bogate ovim nutrijentom koji pomaže u radu imunološkog sustava. Plodovi mora, osobito kamenice, crveno meso i sjemenke bundeve najbolji su izvori cinka, a dnevno unesite 30 mg.

Probiotici: Zdrava crijevna flora osigurava i zdrava crijeva, glavnu barijeru protiv patogena, koja blisko surađuju i s imunološkim sustavom. Potražite probiotike koji kombiniraju nekoliko vrsta dobrih bakterija, a sadrže najmanje 5 -10 milijardi organizama po kapsuli.

Riblje ulje (ulje jetre bakalara): Ovaj lijek iz starih vremena za dobro zdravlje i snažan imunitet preživio je test vremena. Osim dobrih masti, ulje jetre bakalara također sadrži vitamine A i D za dodatnu potporu imunološkom sustavu.

Ljekovito bilje: Mnoge biljke imaju širok spektar antimikrobnog djelovanja i djeluju na poboljšanje funkcije imunološkog sustava. Birajte formule koje sadrže astragalus, ehinaceju, ekstrakt zelenog čaja, bazge, kineski androfagis, kanadsku žutiku, različite gljive koje stimuliraju rad imunološkog sustava.



(Naturala/Hayat/Foto: Ilustracija)


Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.


TRENUTNO NAJČITANIJE



KOMENTARI