'Svaka hvala i zahvala pripadaju svevišnjem Allahu, dž. š., Gospodaru svih svjetova, salavati i selami neka su na posljednjeg Božijeg poslanika Muhammeda, a. s., na njegovu časnu porodicu i sve njegove ashabe. Prema islamskom učenju, grijeh podrazumijeva dvije stvari: neizvršavanje onoga što je zakonom, šerijatom naređeno i činjenje onoga što je zabranjeno.'
Znači, grijeh je izostavljanje onoga što je vjerom, Kur'anom i sunnetom naređeno i to može biti sada putem dijela, putem riječi ili putem samoga ljudskoga srca. Neki grijesi su veći ako se čine u određenom vremenu. Naprimjer, u toku svetih mjeseci ili u toku mjeseca ramazana u kojem smo sada. Ili mogu biti veći grijesi ako se čine na određenom mjestu ili određenim mjestima. Naprimjer, grijeh koji se počini u haremu Kabe, u džamiji i sl.

Bog i Muhammed, a. s., su ukazali da čovjek ne treba gledati u neznatnost grijeha nego u onoga prema kome taj grijeh zapravo čini. Prema najprihvatljivijoj definiciji, veliki grijeh je svaki grijeh za kojeg je zakonodavac odredio kaznu ili jasno izrekao prijetnju za njega u tekstu Kur'ana, naprimjer ubistvo, blud, krađa i sl. Veliki grijeh u Kur'anu označava se terminom kebair koji se spominje na tri mjesta u Kur'anu. Naučnici islama se razilaze koji su to veliki grijesi. Jedni kažu da je to sve ono čime se griješi prema Svevišnjem Allahu. Taj broj ide od sedam pa do čak sedam stotina. Prema izričitom tekstu hadisa Muhammeda, a. s., spominje se sedam velikih grijeha. "Čuvajte se", kaže Božiji poslanik, "sedam uništavajućih grijeha: širka, sihira, ubistva, uzimanja kamate, uzimanja imetka jetima, bježanja s bojnog polja i potvaranja čestitih žena vjernica."
U drugom predanju, umjesto sihira, magije, dakle bavljenja crnom magijom, navodi se neposlušnost prema roditeljima. Neki učenjaci islama dodaju i druge grijehe. To jeste one grijehe za koje se izriče prijetnja u Kur'anu ili hadisu, naprimjer: neposlušnost prema roditeljima, lažno svjedočenje, lažna zakletva, blud, krađa, pijenje alkohola, pljačka, gubljenje nade u Božiju milost, sigurnost od Božije kazne, prenošenje tuđih riječi, nevođenje računa o mokraći, zloba, kaljanje časti brata muslimana, nepravda u presudama itd. Grijesi su, kako je rekao čuveni Gazali Ebu Hamid, poput otrova ili pokvarene hrane. Kao što se pokvarenom hranom uništava fizičko tijelo, tako se i grijesima koje činimo uništavaju naše duše.