Svi znamo taj trenutak - prijavljujete se na let, skenirate pasoš i bording kartu, vaga pokazuje granicu dopuštene težine (ili je blago premašujete), a zatim vaš kofer nestaje niz pokretnu traku.

Ali, gdje zapravo odlazi vaš prtljag? Kako da budete sigurni da će stići na istu destinaciju kao i vi? I šta se dešava ako se to ne dogodi?

Prema portalu "Alternative Airlines", nakon što predate prtljag, on u većini aerodroma odlazi u posebnu prostoriju gdje ga sortiraju ljudi ili roboti, kako bi bio upućen ka pravom avionu.

Prije toga, kofer prolazi bezbjednosne kontrole, skener ili rendgen, i ako se uoči nešto sumnjivo, dodatno se pregleda. Tek nakon toga, prtljag se utovaruje na kolica i premješta do aviona.

Šta se dešava sa prtljagom ako se izgubi na aerodromu

Odgovornost za izgubljeni, oštećeni ili odloženi prtljag snosi avio-kompanija. Putnici imaju zakonsko pravo da traže nadoknadu - naročito ako je prtljag bio predat na čekiranje.

Izgubljeni prtljag ne ostaje zauvijek zaboravljen pored trake. Prema "Jack’s Flight Club", avio-kompanije zadržavaju nepreuzeti prtljag oko pet dana, nakon čega se prebacuje u centralna skladišta.

Tamo ostaje otprilike tri mjeseca. Ako vlasnik ne podnese zahtjev u tom periodu, sadržaj prtljaga se donira humanitarnim organizacijama ili šalje na aukciju izgubljenog prtljaga.